Spelers van het kwartaal: Matteo en Paolo Aresu

02-02-2024

Bron: Clubblad 2023-4
Door: Sanne Waenink

Namen: Matteo (10) en Paolo (7)

Teams: Grol: JO11-1 en JO8-4

Hoe lang voetballen jullie al?

Matteo: “Ik voetbal nu bijna 4 jaar.”
Paolo: “Ik voetbal al 1,5 jaar.”

Wat is jullie favoriete positie in het veld?

Matteo: “Ik speel graag in de verdediging. Meestal op rechts, maar als Quinn er niet is dan sta ik wel eens op links. Maar rechts vind ik toch echt wel de leukste plek.”
Paolo: “Mijn sterkste punt is verdedigen, want ik ben heel sterk en groot. Ook sta ik af en toe in de goal, want ik vind keepen heel erg leuk.”

Wat is jullie sterkste punt als voetballer?

Matteo: “Ik ben fysiek sterk en kan heel goed passes geven.”
Paolo: “Ik kan heel goed met mijn wreef schieten.”

Wat vinden jullie nu eigenlijk zo leuk aan voetbal?

Matteo: “Ik vind het heel erg leuk en mijn vrienden voetballen ook allemaal. Ik vond het eerst wel spannend om na de zwemles op voetbal te gaan, maar vond het toen wel heel erg leuk.”
Paolo: “Omdat ik het gewoon heel erg leuk vind.”

Wat is je mooiste voetbalmoment dat je je kunt herinneren?

Matteo: “Dat ik met een omhaal de bal van de doellijn hield zodat er geen doelpunt kwam. De tegenstander was namelijk de keeper al gepasseerd en ik kon toch nog redding brengen.”
Paolo: “Dat we gelijk speelden tegen Witkampers in Laren en ons eerste punt haalden.”

Wie vind je eigenlijk de leukste leider, trainer, coach?

Matteo: “Rick (van de JO11-1) vind ik de leukste trainer, hij is heel aardig en maakt veel grapjes.”
Paolo: “Mama! Mama is onze coach en is heel erg goed.”

Wat doe je liever? Scoren, maar niet winnen of niet scoren, maar wel winnen?

Matteo: “Niet scoren, maar wel winnen! Want ik scoor toch niet zo heel vaak als verdediger. Ik win liever met mijn team zodat we 3 punten halen.”
Paolo: “Niet scoren, maar wel winnen.”

Wat is jullie favoriete voetbalclub en waarom?

Hier waren de jongens gezamenlijk meteen over eens dat dit toch echt wel FC Twente is omdat de sfeer daar erg leuk is. Matteo vertelt dat hij samen met zijn moeder een seizoenskaart heeft . “Ik ga meestal met mama, maar ik heb ook al eens met mijn oom in vak P gezeten.”

Waarom is jullie eigen team eigenlijk zo leuk?

Matteo: “Ja, ik heb een leuk team, maar in het begin vond ik dit eigenlijk nog niet. Mijn vrienden voetballen namelijk bijna allemaal in de JO11-2, maar nu is het wel heel erg leuk.”
Paolo: “Ja, het is een heel leuk team. Gelukkig zit mijn beste vriend Foss ook in mijn team.”

Hebben jullie naast voetballen nog andere hobby’s?

Hier werd eerst heel lang over nagedacht.. en toen werd er wel gelijktijdig aangevuld dat ze allebei graag gamen. En dan vooral met vrienden Fortnite spelen op de playstation.
Matteo: “Verder spreek ik graag samen met vrienden af om naar de pump-track baan te gaan.”
Paolo: “Ik hou ook heel erg van kleuren.”

En als wij nu samen gaan eten en jullie mogen kiezen wat is dan het allerlekkerst?

Matteo: “Pizza in Italië. Die zijn veel lekkerder dan hier.”
Paolo: “Pasta, macaroni. Dit kan papa het allerlekkerst klaarmaken.”