Grol verliest zespunten-wedstrijd tegen DOS ’37

24-03-2024

Grol - DOS '37 0 - 1

Na het verlies tegen direkte concurrent Stevo (2 – 3) en een puntje tegen subtopper SVZW in Wierden (1 – 1), stond voor Grol wederom een wedstrijd op het programma tegen een direkte concurrent voor klassebehoud. Ditmaal was DOS ’37 uit Vriezenveen de tegenstander op Sportpark Den Elshof.

Grol startte met een jonge ploeg, met onder andere Yaluca Meusert, Thiemo Wessels, Titus Hoffman en Kaj Riteco in de basis. De eerste grote kansen waren voor DOS ’37, gepromoveerd uit de 2e klasse via de nacompetitie, met een schot voorlangs en een kopbal op de lat. Daarna had Tycho Riteco Grol aan de leiding kunnen brengen, nadat Thiemo Wessels over rechts een mooie actie afrondde met een lage voorzet op maat. Tycho, geheel in vrije positie voor het doel, schoot echter hoog over. Daarna was het DOS ’37 dat het meeste in balbezit was en weer gevaarlijk werd. Nick Oude Luttikhuis, die wederom een goede wedstrijd keepte, voorkwam een achterstand met een miraculeuze redding op een schot van binnen het vijfmeter gebied. En daarna was het nog tweemaal Nick die een schot op doel tot hoekschop wist te verwerken. Vlak voor rust kon Grol daar nog iets tegenover zetten via een kopbal van Titus Hoffman en in de rebound ging de inzet van Grol via de keeper naast het doel. Een eerste helft derhalve met de nodige kansen aan beide kanten, maar bij rust was het nog 0 – 0.

Foto's: Marcel Houwer. Meer foto's op onze Facebookpagina.

In de tweede helft was het ook DOS ’37 dat veel in balbezit was. Met twee snelle en behendige buitenspelers was er veel dreiging. Maar Yaluca en Kaj, die vaak in een 1 op 1 situatie terecht kwamen, speelden een zeer goede en attente wedstrijd achterin. En ook Thiemo op het middenveld speelde zeer verdienstelijk. De kartrekker vandaag was Siebe Lantink die met veel inzet en passie op het middenveld menig bal afpakte en aanval van Grol startte. De dreiging van DOS ’37 kon derhalve niet worden omgezet in grote kansen en gaf Grol de hoop om toch nog met de broodnodige overwinning de wedstrijd te kunnen afsluiten. De hoekschoppen van Max de Vries waren ook zeer gevaarlijk, maar resulteerden niet in scoringskansen. Daarnaast had Luc Berentsen moeite met het stugge en solide centrum van DOS ’37.

Een kwartier voor tijd leek Mart Willemsen dan toch voor de verrassing te zorgen. Vrij voor de keeper kopte hij echter naast. Het zit Grol dit seizoen ook niet echt mee. En als je zelf niet scoort, dan gaat een oude voetbalwet in werking. Twee minuten voor tijd draaide DOS ’37 een vrije trap van de zijkant achter de verdediging van Grol, en Ronald te Morsche tikte, op randje buitenspel, de 0 – 1 binnen. Assistent-scheidsrechter Bart Huijskes vlagde voor buitenspel, maar de jonge scheidsrechter Pepijn Blaak uit Enschede, die overigens een zeer goede wedstrijd floot, oordeelde dat het geen buitenspel was en derhalve een doelpunt. Grol zette nog aan voor een laatste offensief, maar dit leverde helaas niets meer op.

Met deze nederlaag is het gat met de veilige plek acht opgelopen tot zes punten en om dit in te lopen lijkt, met nog een groot aantal zware wedstrijden voor de boeg, een enorm lastige zo niet onmogelijke klus. Maar in het voetbal is gelukkig alles mogelijk, dus wie weet.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
88e min. 0 - 1 Ronald te Morsche

Scheidsrechter: Pepijn Blaak uit Enschede

Geel: Taiwo Francismouth en Job Derksen van DOS '37

Opstelling Grol:
Nick Oude Luttikhuis, Mart Willemsen, Yaluca Meusert, Rico Lammerdink, Luc Berentsen (73. Mick Wissink), Tycho Riteco, Thiemo Wessels, Titus Hoffman, Siebe Lantink, Max de Vries en Kaj Riteco.

Donderdag 28 maart om 19.30 uur DZC '68 - Grol (Achterhoekcup)
Zondag 14 april om 14.30 uur Grol - Dalfsen
Zondag 21 april om 14.00 uur NEO - Grol