Informatie voorbereiding jeugdafdeling seizoen 2024-2025

02-05-2024

Op de achtergrond wordt er hard gewerkt aan de voorbereidingen voor het volgende seizoen. Zo worden er trainers en stafleden geworven, zijn we druk bezig met organisatorische zaken (als het trainingsschema, kleding, materialen e.d.) en worden de contouren van de teamindeling zichtbaar. Om inzicht te geven in wat er de komende tijd staat te gebeuren, delen we met jullie een nieuwe beleidslijn, het tijdspad dat we hanteren voor de voorbereiding van het seizoen 2024-2025 en doen we een oproep.

Nieuwe beleidslijn

De afgelopen jaren hebben we gemerkt dat vele late afmeldingen en nieuwe aanmeldingen na publicatie van de spelersindeling hebben gezorgd voor disbalans in de teamindeling. Vandaar dat we eerder hebben verzocht om afmeldingen te doen voor 1 april. Daarnaast is besloten om vanaf heden ook een nieuwe beleidslijn te gaan hanteren om disbalans te voorkomen, met name t.a.v. speelminuten tijdens wedstrijden:

Spelers die zich voor 1 juni aanmelden als 'nieuw' spelend Grol-lid worden in een team ingedeeld en hebben de garantie dat ze zowel aan trainingen als wedstrijden van het team kunnen deelnemen.
Spelers die zich na 31 mei aanmelden als nieuw lid worden ingedeeld in een team, kunnen deelnemen aan trainingen van dat team, maar hebben geen garantie dat ze ook deel kunnen nemen aan wedstrijden.

Als de spelersaantallen in de teams van een klasse te hoog zijn, bestaat de kans dat een 'nieuw lid' alleen kan trainen tot aan het moment dat er ruimte komt in een team. Uiteraard proberen we zoveel mogelijk 'nieuwe spelers' in te delen in een team dat past bij het niveau van de speler en waarbij de 'nieuwe speler' zowel kan trainen als wedstrijden kan spelen, maar garantie kunnen we bij een aanmelding na 1 juni niet geven

Tijdspad voorbereiding op 2024-2025

• Tussen 31 mei en 6 juni: publiceren teamindeling op website
• 5 juni: concept trainingsschema uiterlijk op website
• 31 mei t/m 30 juni: zoeken en vastleggen trainers nieuwe teams (VB en jeugdcommissie)
• 31 mei t/m 11 juni: mogelijkheid tot reageren op teamindeling via mail (nadere info volgt)
• 15 juni: bijeenkomst VB en jeugdcommissie om reactie op teamindeling te bespreken, beslissingen te nemen en te reageren naar degenen die gemaild hebben (VB en jeugdcommissie)
• 16 juni – 12 juli: mogelijkheid om door te trainen in samenstelling teams 2024- 2025 volgens nieuwe trainingsschema (nadere info volgt)
• 1 juli: bijeenkomst met ouders van teams die nog geen trainer hebben (VB en Jeugdcommissie)
• 13 juli: start schoolvakantie en sluiting van de velden voor trainingen

Oproep

Ook in het aankomend seizoen wordt het een uitdaging om voldoende trainers en stafleden bij de teams te krijgen. Zowel bij de prestatieve teams als bij de breedtesportteams in de jeugdafdeling zoeken we nog trainers en stafleden. We kunnen dan ook alle hulp gebruiken. Ben of ken jij diegene die iets kan en wil betekenen voor het jeugdvoetbal bij grol, laat dat dan weten aan één van de leden van het Voetbalbestuur of de Commissie Jeugdzaken.

We zijn al geholpen met 1,5 uur per week. Dus kan je 1 avond per week een training verzorgen of bij een training assisteren, dat zou al top zijn. Kun je alleen op zaterdag, dat zou ook top zijn, want ook op zaterdag wordt nog gezocht naar begeleiding van de jeugdteams.

Sportieve groeten,

Commissie Jeugdzaken en Voetbalbestuur Grol