Voorlichting voor voetbalclubs over kunstgras

06-04-2005

Themabijeenkomst RSVJ De Graafschap bij AZSV in Aalten

GROENLO – De Stuurgroep RSVJ De Graafschap organiseert op maandag 11 april a.s. een thema-avond over kunstgras. Deze bijeenkomst wordt gehouden in het clubgebouw van de voetbalvereniging AZSV in Aalten en begint ’s avonds om 20.00 uur. Het betreft hier de derde thema-avond van de RSVJ in het voetbalseizoen 2004-2005. De vierde en laatste avond vindt plaats op maandag 23 mei a.s. bij de voetbalvereniging DVV in Duiven.

De themabijeenkomst in Aalten zal worden verzorgd door Arcadis Nederland en Amstel Lease. Arcadis Nederland is ook de leverancier van het nieuwe kunstgrasveld van De Graafschap op het sportpark De Bezelhorst in Doetinchem. Bij de presentatie van kunstgras in de voetballerij zal Arcadis uitgebreid ingaan op de aspecten gebruik, techniek en financiën. Zo zullen niet alleen de kenmerken en de voordelen van het kunstgras worden belicht, ook zal worden ingegaan op het onderhoud, de bespelingscapaciteit, de inrichting van de accommodatie en het nevengebruik. Bij het aspect financiën wordt ondermeer stilgestaan bij het totale kostenplaatje van de aanleg van een kunstgrasveld, de exploitatie, de onderhoudskosten en de financiering. Wat dit laatste betreft zal Amstel Lease het een en ander komen vertellen over de financieringsvorm kunstgraslease. Daarnaast zullen aan de aanwezige belangstellenden de resultaten worden gepresenteerd van een omvangrijk landelijk onderzoek, dat is ingesteld bij voetbalverenigingen die reeds over kunstgras beschikken. Daarbij zal met name een toelichting worden gegeven over datgene wat er verandert voor een voetbalvereniging met kunstgras.

Voor de bijeenkomst over kunstgras zijn alle voetbalverenigingen in Oost-Nederland uitgenodigd, die een convenant hebben afgesloten met vbv De Graafschap in Doetinchem. Naast belangstellenden van die verenigingen zijn ook vertegenwoordigers van de verschillende gemeentebesturen, alsmede vertegenwoordigers van de ambtelijke vakafdelingen van alle gemeenten in de regio van harte welkom in Aalten.

Informatie kan worden ingewonnen bij: Robert Wonnink, coördinator Stuurgroep RSVJ De Graafschap (06-20051775) en Theo Huijskes, lid van de Stuurgroep RSVJ (0544-461887).