Leden van de SV Grol behalen certificaat

25-01-2008

Zaterdag 19 januari jl. hebben zestien leden van de sportvereniging ‘Grol’ met goed gevolg de ééndaagse cursus pupillenscheidsrechter van de KNVB gevolgd.

De cursus, die werd verzorgd op het sportpark ‘Den Elshof’ aan de Oude Winterswijkseweg, werd gegeven door scheidsrechter betaald voetbal Raymond van Meenen, die tevens als opleider/begeleidingscoach in dienst is van de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond in Zeist. De in Rotterdam woonachtige Van Meenen kreeg zaterdag in Groenlo assistentie van Peter van Dongen uit Diemen, tot 1 januari jl. eveneens scheidsrechter betaald voetbal, en Luuk Hoopman uit Winterswijk, één van de aanstormende scheidsrechters in het betaald voetbal die uit deze regio komt.

De cursus bestond uit een theoretisch gedeelte, dat werd gegeven in de bestuurskamer van het clubgebouw van Grol, alsmede uit een praktijkgedeelte, dat vanwege de slechte weersomstandigheden niet buiten op de velden kon plaatsvinden maar in de gemeentelijke sporthal. In deze hal speelden enkele E- en F-pupillenteams van Grol tegen elkaar. Deze wedstrijdjes werden onder het toeziend oog van de drie cursusleiders beurtelings gefloten door de zestien cursisten.

Na afloop was het Raymond van Meenen die de certificaten alsmede de KNVB-badges persoonlijk overhandigde aan de geslaagde Grolleden.

Overigens zijn Van Meenen, Van Dongen en Hoopman in Groenlo geen onbekenden. Alle drie zijn zij scheidsrechter bij het jaarlijkse Internationale Marveldtoernooi. Van Meenen komt zelfs reeds vijftien jaar achtereen op dit voetbalfeest voor de internationale C-jeugd. In eerste instantie als jeugdcoördinator in dienst van het Rotterdamse Feijenoord en later dus als scheidsrechter. Interessant detail hierbij is dat de 33-jarige Raymond van Meenen onlangs in het tv-programma van RTL Sport nog een uitstekende pr kreeg. Als scheidsrechter bij de in Katwijk gespeelde bekerwedstrijd Quick Boys tegen Jong Heerenveen werd hij namelijk op een haar na geraakt door een reusachtige vuurpijl. Toen dit voorval na afloop o.a. via een interview met deze talentvolle scheidsrechter aan de orde kwam, reageerde analist Willem van Hanegem daarop in de studio. Tegenover presentator Wilfred Genee verklaarde ‘De Kromme’ dat hij Van Meenen heeft meegemaakt als een goede scheidsrechter, die er zeker komt. Overigens reisde Van Meenen afgelopen zaterdag na afloop van de cursus in Groenlo richting Heerenveen, waar hij ’s avonds vierde official was bij de wedstrijd SC Heerenveen tegen Ajax. Daarnaast was hij afgelopen zondag als scheidsrechter van de partij bij de wedstrijd FC Den Bosch tegen Helmond Sport.

Op de foto de cursusleiding en de leden van de SV Grol die het certificaat pupillenscheidsrechter behaalden met van links naar rechts:

Bert Roeterdink, Richard Bruins, Edwin Tuller, Rob Westervoorde, Bjorn Haarlink, Diana Nijland, Raymond van Meenen, Laura van de Pol, Myron Meekes, Marc van Meurs, Elmar Kuenenger, Wilfried Grotenhuis, Peter van Dongen, Thijs Holtslag, Luuk Hoopman, Lennart van Melis, Theo Huijskes, Bert Oesterholt en Marco Frank.