Grol jeugd gaat voor kunstgras

03-03-2008

Op woensdag 27 februari was het dan zover wij van GROL B1 mochten naar Tubbergen om daar te spelen op kunstgras tegen TVC B1 (spelen 2e divisie landelijk). Na een lange rit  kwamen wij in Tubbergen aan op het plaatselijke sportcomplex. Wat wij daar zagen was prachtig om te zien. We hebben onze tassen neer gezet en zijn het veld gaan bekijken. Het kunstgrasveld is geweldig om te zien en om op te lopen. Wat een prachtige mat. De spelers kregen er plezier in om hierop te mogen voetballen.

Na het omkleden moest er worden warm gelopen op het kunstgrasveld en het balletje moest er op worden rond gespeeld. Wat een genot was om dat te doen. Het is toch zo fijn dat de bal in de aanname niet alle kanten opspringt en dat de bal doet wat jij wilt, ook het passen en trappen gaat erg makkelijk op dit veld.

Toen de wedstrijd was begonnen, hadden wij veel moeite met de snelheid van het spel van TVC. Jje kon duidelijk zien dat zij aan dit veld gewend zijn. Gaande weg de wedstrijd ging ons het voetballen op dit veld steeds beter af.

Na de wedstrijd hebben wij met de spelers gepraat wat zij van dit veld vonden. Het oordeel was erg duidelijk: ze kunnen niet wachten op het volgend seizoen om er op te mogen voetballen.  Dus ik zou zeggen aanleggen die kunstgrasvelden!

(PS Wij hebben ook slidings gemaakt en dit nog wel zonder blessures)

De begeleiding en spelers B1