Grol E-5 dicht bij eerste overwinning.

05-03-2008

Zaterdag speelde Grol E-5 tegen Eibergen E-5, een wedstrijd vol spanning, veel hoogte punten, maar een teleurstellende uitslag. De stemming was weer uitstekend voor de wedstrijd. Zoals gewoonlijk heerst er in de kleedkamer nog en een carnavalsstemming, als Barend weer het olé, olé inzet. Iedereen doet mee, en de warming up is dan al in volle gang.

Grol begon zeer goed aan de wedstrijd. Na drie minuten lag de bal al bij Eibergen in de touwen, toen Hidde Bosch een versnelling nam en de hele defensie, inclusief de keeper van Eibergen op het verkeerde been zette. Het was 1-0. Een prachtige actie op het middelveld van Sten en Jeen werd gevolgd door een voorzet die kwam van de gepoetste balsjes van Betto, die de bal zoveel effect mee gaf, dat een verdediger van Eibergen de bal in eigen doel schoot. Gelukkig was Mitch in vorm, hij stopte enkele schoten van Eibergen, zodat we met voorsprong de kleedkamer in gingen. Met de ranja stond er een prachtige 3-1 op het scorebord en de sfeer was dan ook weer uitgelaten. Enkele tactische aanwijzingen van de leiders, Rick en Ronald waren nodig, om de puntjes op de i te zetten.

Iedereen was bij het begin van de tweede helft al bezig met de eerste overwinning van dit seizoen. Eibergen kwam op 3-2 en de spanning was terug in de wedstrijd. Met een geweldig schot vergrootte Jeen de voorsprong naar 4-2. Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen, maar zoals ook de landelijke toppers, zoals AZ en Feyenoord op belangrijke momenten onverklaarbaar de wedstrijd uit handen geven, zo gebeurde het ook met Grol E-5. Eibergen kwam langszij en scoorde daarna nog twee keer. Mede door het uitvallen van Sjoerd en Sander, die tot aan de blessure een uitstekende wedstrijd speelden, kwam Eibergen op voorsprong. De eindstand was een onterechte 4-6, daar waar een gelijkspel op z’n plaats zou zijn geweest. Toch is er een opwaartse lijn te zien in het spel van E-5. De laatste weken speelt met goed voetbal, en de eerste overwinning hangt in de lucht. Misschien lukt het volgende keer wel bij AD in Aalten.