F-woensdagcompetitie

20-03-2008

GROENLO- Twee maal per jaar wordt er door de s.v. Grol een competitie georganiseerd voor haar jongste leden. De F- pupillen komen tijdens deze competitie uit voor Europese topclubs. Ten tonele verschijnen ook dit voorjaar de volgende clubs: Ajax, Feyenoord, PSV, Real Madrid, Manchester United, Leeds United, Liverpool en Celtic Glasgow.

Op woensdag 19 maart stond de eerste speelronde van de befaamde F- woensdagcompetitie op het programma. Iets voor 18.00 begaven tweeënzeventig jongens en meisjes, gehuld in de shirts van de topclubs, zich naar de speelvelden, welke uitermate goed geprepareerd waren door de alom bekende woensdaggroep (dank hiervoor!!!). De gezichtjes stonden gespannen. Iedereen was wel een beetje zenuwachtig voor de eerste wedstrijd. Voor sommigen was het de eerste keer dat ze voor een profclub konden spelen, anderen hadden al ervaring met het spelen van wedstrijden voor een Europese topclub.

Voor deze eerste speelronde werden op een druk bezochte persconferentie de trainers voorgesteld. Peter Harbers, Siebe ten Have, Jos Bleumink, Walter Mensink, Arrean Arink, Wim Roerdink, Myron Meekes, Jos Klein Gunnewiek en ad interim Ron Doornink gaven allen aan te staan te popelen om aan de slag te gaan bij hun nieuwe club. Allemaal zagen ze kansen om de felbegeerde beker, die nu nog in de prijzenkast van Ajax staat, te gaan veroveren.

De toeschouwers kregen op de eerste speeldag enkele mooie duels voorgeschoteld. Zo stond de vaderlandse topper PSV-Ajax op het programma. In een enerverend duel wist PSV aan het langste einde te trekken. Het team won met 3-0. Feyenoord-Liverpool was de tweede wedstrijd die live te volgen was. Geweldig positiespel overheerste in deze match. Mooie doelpunten waren het gevolg. Liverpool wist er 3 meer te maken en ging daarom met de overwinning aan de haal. Naast een vaderlandse topper werd er ook een Engelse derby gespeeld. In een typische Engelse wedstrijd werd Manchester United verslagen door Leeds United met 3-1. Halve finalisten uit de najaarscompetitie Celtic en Real Madrid toonden dat ze ook deze competitie kans maken op een prijs. In een pittig duel was Celtic de gelukkige en won met 10-2.

Nadat uw verslaggever enkele interviews had afgenomen met spelers, trainers, supporters en de ranjajuffrouwen keerde hij huiswaarts. Een ding bedacht hij zich nog wel op zijn weg naar huis en dat was dat niemand dit spektakel mag missen. Daarom adviseer ik u volgende week woensdag om 18.00 op sportpark Den Elshof te komen en daar te genieten van het prachtige voetbal dat de talenten u zullen tonen. Tot langs de lijn!!!!!

Mocht u trouwens de uitslagen en standen, en andere wetenswaardigheden willen bekijken, dan kan u www.svgrol.nl bezoeken. Als u de button <jeugd> aanklikt en vervolgens <algemeen> dan vindt u onderaan het item ‘F-woensdagcompetitie’. Neem eens een kijkje!!