F-woensdagcompetitie zorgt voor spektakel

27-03-2008

Speelronde 2 van de F-woensdagcompetitie zorgt voor spektakel!!!

Woensdag 26 maart j.l. werd de tweede speelronde van de F-woensdagcompetitie gespeeld. Nadat het dagen lang geregend en gesneeuwd had, waren de weergoden ons deze woensdag gelukkig goed gezind. De velden waren niet van de beste kwaliteit door de vele regen- en sneeuwval, maar voldoende geprepareerd om de teams te laten aantreden. Het resultaat was dan ook dat de toeschouwers, die op het evenement af waren gekomen, spannende wedstrijden voorgeschoteld kregen.

Leeds United, nu al bekend om haar stugge defensie (aldus voetbalkenner Axel Kuska), trad aan tegen de in het maagdelijke wit spelende Real Madrid. In een op en neer gaande wedstrijd maakte Leeds al vroeg de 1-0. De Madrilenen deden er alles aan om tegen te scoren en de achterstand ongedaan te maken. Mede doordat het geluk ontbrak en doordat de Leedse defensie keer op keer goed gepositioneerd stond, slaagden de Spanjaarden hier niet in.

Voor de tweede achtereenvolgende keer stond er een vaderlandse topper op het program. Het degelijk spelende PSV speelde een goede wedstrijd tegen het hard werkende Feyenoord. PSV sprong net iets beter met de kansen om en won daardoor de wedstrijd met 3-2. PSV- coach Siebe ten Have dook dan ook na de wedstrijd met een grote glimlacht op zijn gezicht de catacomben van het stadion in.

2e ronde F-competitie

Koploper Celtic trof als tegenstander in deze speelronde het altijd lastige Manchester United. In een vrij fysieke wedstrijd, waarin op sommige momenten de vonken ervan af vlogen, werden de supporters vermaakt met prachtige doelpunten. Celtic nam in de tweede helft afstand door op 5-1 te komen. In de slotfase van het duel werd het echter nog wel even spannende doordat de Engelsen nog twee doelpunten wisten te maken. Dit bleek echter net niet genoeg voor een puntje. Uitslag: 5-3

Liverpool tegen Ajax gaat de geschiedenis in als een ware ‘thriller’. In de eerste helft was Ajax heer en meester. Het ging dan ook rusten met een 5-0 voorsprong. Na de rust waren de rollen omgekeerd. Nu dicteerde Liverpool de wedstrijd. Met de steun van de vele toegestroomde Liverpool-suppoosten wisten de Engelsen er een spectaculaire pot van te maken. Liverpool kwam na 40 minuten niet iets kracht tekort om de gelijkmaker erin te schieten. Ajax won daarom nipt met 6-5.

Voor de aankomende week zijn de vooruitzichten gunstig. Naast het feit dat de tijd verzet wordt, zullen de temperaturen omhoog gaan. Voldoende redenen dus om aanstaande woensdag een kijkje te komen nemen bij de F-woensdagcompetitie, waar de jongste jeugdleden van de s.v. Grol hun kunsten vertonen. Tot dan!!!