Verdiend punt op de valreep.

31-03-2008

OBW 1 – GROL 1 1 - 1.

Speelronde: 19

Scheidsrechter: dhr. C.L.S. Basciano uit Bergharen

Eindstand: 1 - 1

Ruststand: 1 - 0

Scoreverloop: 29e min. 1-0, Chiel van Brero, 88e min. 1-1, Sander Nijhoff.

Gele kaarten: Tim Gerdsen en Rick Meijer (OBW), Björn Koldewey (Grol).

Rode kaarten: n.v.t.

Afwezig bij Grol: Kevin Stöteler (blessure), Patrick Blanckenborg (schorsing)

Bijzonderheden: Belangrijk staartduel op de ranglijst

Trof Grol in de voorlaatste wedstrijd de fiere lijstaanvoerder Juliana’31 van klasse 2J aan, afgelopen zondag de ontmoeting met OBW dat over een lange periode de hekkensluiter was in het klassement. De sterk verjonde ploeg van de Zevenaarse club, dat afgelopen seizoen nog in de eerste klas uitkwam, heeft zich na de winterstop blijkbaar hervonden en sprokkelde de broodnodige punten bij elkaar.

Kijkend naar de onderste regionen van de ranglijst mocht  Grol dus gewaarschuwd zijn. Op sportpark Hengelder, waar ook de tand des tijds kennelijk zijn werk heeft gedaan, ontwikkelde zich in de beginfase een serieuze partij. Dat wil zeggen dat Grol het heft in handen nam en al voetballend zijn tegenstander de wil op ging leggen. De gastheren hadden er veelal baat bij om het spel te vertragen, zeker bij spelhervattingen. Aanvallende aspiraties hadden de gastheren in de beginfase ook amper, toch zou later blijken dat vooral hun counters niet van gevaar ontbloot waren.

Naarmate de eerste helft vorderde liet Grol zich in het spel van de tegenstander meeslepen, het voetballende aspect verdween en te vaak werd de lange en hoge bal gehanteerd. Rond de 25e min. kende de wedstrijd voorlopig de eerste opwinding. In eerste instantie wist doelman Felix Heuwinkel in samenwerking met zijn laatste man een schot van Björn Koldewey te keren. In de tegenstoot wist Dennis Dibbets met een sublieme redding, oog in oog met Rob Gieling, zijn doel schoon te houden. Slechts een paar minuten later had Dennis geen antwoord op de inzet van Chiel van Brero, die in balbezit kwam na foutief ingrijpen van de Grol defensie. Een ongelukkige botsing tussen Wouter Scharenborg en Rob Gieling ging hieraan vooraf. Beide onfortuinlijke spelers moesten met een hoofdletsel het veld verlaten en vervangen worden. De tegenslag van de onverwachte achterstand leek Grol parten te spelen. De organisatie was onherkenbaar, de ploeg leek van slag door het voorval.

Op slag van rust had invaller Johan Houben echter succesvol kunnen zijn, ware het niet dat Frank Kroon zijn inzet juist over zijn eigen doel tot corner wist te verwerken. Ook na de thee bleven de gastheren volharden in hun vertragende tactiek, maar bleken zij wederom met enige regelmaat levensgevaarlijk met hun counters. Het was voor hun ook het enige redmiddel, aangezien Grol de tegenstander regelmatig op eigen helft vastzette.

Ondanks dat de thuisploeg met de rug tegen de muur stond, wist Grol nog geen bres te slaan in hun verdediging. Na een uur spelen kropen zij geleidelijk aan uit hun schulp en kopte Niels Bergervoet uit een corner rakelings over. In de 70e min. kopte Erwin van de Wolfshaar fraai op doel, maar ook nu bleek Felix Heuwinkel een degelijk sluitpost. Vooraf had in dezelfde minuut Frank Froon de wedstrijd vast kunnen zetten, als Johan Houben niet razendsnel zijn verdediging te hulp was geschoten. Trainer Golstein offerde daarna een verdediger op om een beter resultaat  te bewerkstelligen. Grol gooide alles op alles, met het gevaar in het mes van een snelle counter te lopen. Die deden zich ook voor middels snelle en gevaarlijke acties van invaller Maikel van Huet. Deze aanvaller bleek een aantal keren een plaaggeest te worden, zonder succes overigens, voor de inmiddels tweemans Grol defensie.

In de slotfase koesterde OBW de voorsprong en etaleerde alle middelen om het doel te heiligen. Luttele minuten voor het eindsignaal wist Björn Koldewey met een voorzet Sander Nijhoff te vinden, die vervolgens de verdiende gelijkmaker binnenliep. Met de laatste krachten werd nog gepoogd de volle winst binnen te halen, hetgeen met enige tegenslag zeker een utopie zou zijn geweest.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Frank Oosterholt, Wouter Scharenborg (35e min. Johan Houben), Tom Klein Zeggelink

Midden: Björn Koldewey, Lennard Walterbos,  Robin Schuurmans (79e min.Dennis Pasman) Christiaan Pillen (90+2 min. Simon Dibbets).

Voor: Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff , Tom Kaak.

Uitslagen afgelopen zondag 30 mrt :

AWC – SDUOC 0-1

Hatert - Overasseltse Boys 0-2

Beuningse Boys – Varsseveld 1-1

OBW – Grol 1-1

Leones - Bemmel SC 3-1

PAX - Juliana’31 1-1

Programma zondag 6 april. a.s.:

Juliana’31 - SDUOC

Overasseltse Boys - AWC

Varsseveld - Hatert

Grol - Beuningse Boys