Supporters genieten op prachtige voorjaarsdag van oogstrelend voetbal.

10-04-2008

Op de eerste niet- regenachtige dag in de voorjaarseditie van de F-woensdagcompetitie lieten de spelers van de topploegen zien dat het mooie weer hun prestaties weldegelijk beïnvloed. De combinaties die de teams lieten zien, waren beter dan ooit, er vielen fantastische doelpunten en het enthousiasme was van de gezichten van de spelers af te lezen. Het resultaat was dan ook dat de supporter, die de fiets of auto naar het Grolveld had genomen om dit spektakel te gaan bekijken, de grote winnaar was van deze middag.

Voor we over gaan op de bovenstaande zaken, eerst aandacht voor het volgende: uw verslaggever had zich voorgenomen om ook eens te kijken hoe het achter de schermen bij de F-woensdagcompetitie gaat. Op de vrijwilligersavond van de s.v. Grol waren hem namelijk verhalen ter ore gekomen dat er hier ook vele vrijwilligers bij betrokken waren. Hij had woensdag j.l. op tijd zijn werk af en ging daarom al vroeg naar het voetbalveld. Daar aangekomen trof hij een viertal leden van de befaamde ‘woensdaggroep’ van de s.v. Grol. Zij hadden zojuist de goaltjes klaargezet op de speelvelden, waar later die dag de wedstrijden zouden plaatsvinden. ‘Dit is een klusje dat we graag over hebben voor de jongste pupillen van onze club,’ aldus een van deze vrijwilligers. Niet veel later kamen de eerste coaches al aan op Sportpark Den Elshof. Zij begonnen met het verdelen van de shirts over de kleedkamers, het klaarleggen van de ballen en het inspecteren van de velden. Dit allemaal werd gedaan voordat hun pupillen binnen kwamen lopen. ‘Zo hebben we namelijk tijd om een praatje te maken met onze spelers en ze te begeleiden voor de wedstrijd’, vertelt coach Wim Roerdink. Op het moment dat de spelers zich om gingen kleden, zag uw verslaggever enkele dames het ‘ranjahok’ induiken en besloot daar eens een kijkje te gaan nemen. De vrouwen waren druk in de weer met ranja, bekertjes en diverse kannen. Ze zorgden er voor dat op ieder speelveld voldoende drinken aanwezig was voor de pupillen.

Al met al kan men concluderen dat er heel wat werk verzet wordt voordat de wedstrijden überhaupt kunnen starten. Het blijkt maar weer eens dat er vele mensen zijn die het beste voor hebben met de F-woensdagcompetitie, waarvoor hulde!!!!!!!

Dan de wedstrijden, die zoals al gezegd, fantastisch waren: Ajax-Leeds United kenmerkte zich door het fanatisme van de spelers. Het degelijke Leeds United had de handen vol aan het fris ogende Ajax. In de laatste minuut was de stand 3-2 in het voordeel van de Engelsen. Ajax leek nog op gelijke hoogte te komen, maar helaas had de scheidsrechter net gefloten toen een fantastisch afstandsschot in de bovenhoek verdween. Het doelpunt kon dus niet geteld worden en dat betekende een overwinning voor Leeds.

In de tweede wedstrijd moesten PSV en Manchester United het tegen elkaar opnemen. Het duel werd gekenmerkt door passie en mooi voetbal. Volgens menig supporter ging het ‘mooi tegen elkaar op’. De uitslag die na veertig minuten op het scorebord stond, was dan ook volkomen terecht. Uitslag: 2-2.

Feyenoord-Celtic was een duel tussen twee giganten. Een enorme dosis aan inzet werd door de beide teams getoond. Dit resulteerde in een kwalitatief hoogstaande wedstrijd. Doordat Celtic net iets beter met de kansen omsprong en met dank aan hun uitstekend keepende sluitpost won het de wedstrijd met 4-1.

Het laatste duel dat op het programma stond was Real Madrid-Liverpool. Real behaalde tot nu toe nog geen punt, maar volgens coach Peter Harbers zat er weldegelijk vooruitgang in het spel van zijn ploeg. Dit werd de tweede helft van het duel bevestigd. Helaas voor de Spanjaarden had Liverpool zich de eerste helft al uitgeleefd. Aanvallen over de flanken zorgden voor diverse mooie goals. In de tweede helft probeerde Real de stand nog gelijk te trekken. Dit lukte echter net niet en de uitslag was dan ook 8-5 in het voordeel van Liverpool.

Bovenstaande uitslagen hebben er voor gezorgd dat het ongekend spannend blijft in de F-woensdagcompetitie. Niets is nog beslist en de komende weken zullen de teams dan ook alles moeten geven om bij de eerste vier te gaan eindigen. Het zal nog een fantastische strijd worden.

Uitslagen en standen zijn te zien op www.svgrol.nl onder de button <jeugd>, <algemeen>, <F-woensdagcompetitie>.