Grol liet er bij ‘kunstlicht’ geen gras over groeien.

11-04-2008

Speelronde: 13
Scheidsrechter: dhr. H. Michelbrink uit Doetinchem
Eindstand: 7-1
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 20e min. 1-0, Sander Nijhoff, 48e min. 2-0, Lennard Walterbos, 51e min. 3-0, Frank Oosterholt, 59e min. 4-0, Tom Kaak, 65e min. 5-0, Tom Kaak, 71e min. 6-0, Björn Koldewey, 77e min. 6-1, Tom de Valk, 90+2 min. 7-1, Sander Nijhoff.
Gele kaarten: n.v.t..
Rode kaarten: n.v.t..
Afwezig bij Grol: n.v.t.
Sponsor wedstrijdbal: Café-Speeltuin Grolzicht, Groenlo.
Man of the Match: Björn Koldewey.
Bijzonderheden: Ruim uitgevallen cadeau voor jarige elftalleider Schovers.

In het inhaalduel tegen hekkensluiter Overasseltse Boys, dat gezien de stand op de ranglijst alles op alles moest zetten om het zijden draadje waaraan het bungeld niet te laten breken, werd de thuisploeg bijtijds wakker geschud.

Reeds in de tweede minuut kreeg Luc de Wildt een dot van een mogelijkheid om de score te openen, maar in alle vrijheid prikte hij voorlangs. Hetzelfde presteerde hij ook in de 14e min., nu schoot hij uit een corner de bal snoeihard ternauwernood over de deklat. Waar na een kwartier spelen Ruben van Boekel met een noodgreep de bal hoog voor eigen doel bracht en zijn keeper Robin Kersten danig op de proef stelde, was het een minuut later aan de overzijde dat keeper Dibbets in combinatie met Christiaan Pillen in een hachelijke situatie erger voorkwamen.

Toch was het Grol dat aan de leiding kwam. Sander Nijhoff wist na een balcirculatie, in twijfelachtige buitenspelsituatie, binnen de zestien doeltreffend af te ronden. Hiermee scoorde de aanvaller in de derde wedstrijd op rij een belangrijke treffer. Een tegenvaller voor de gasten die tot op dat moment goed gebruik wisten te maken van het kleinere speelveld (veld 2), door telkens razend snel uit te komen.

Grol kreeg vlak voor de thee nog een paar reële mogelijkheden, maar daar ontbrak het aan zuiverheid in de afwerking. Ook Bas Janssen had namens de gasten de aansluittreffer op zijn schoen, maar trof eveneens geen doel. Na de thee kreeg de wedstrijd een bijzonder snelle wending.

De korte pauze was de oorzaak dat velen de snelle score niet hebben waargenomen. Niettemin lag de 2-0, binnen drie minuten in het mandje. Lennard Walterbos zag kans om min of meer zijn eigen voorzet kundig af te ronden. Het had er alle schijn van dat de beer nu los was. Binnen afzienbare tijd liep Grol uit naar een riante score.

In de 51e min. drukte Frank Oosterholt met een fraaie kopstoot uit een corner de 3-0 tegen de touwen, terwijl in de 59e min. Tom Kaak dit eveneens in een soortgelijke situatie herhaalde, 4-0. De thuisploeg zat op rozen, hoewel de gasten daar ondanks deze snelle tegenslagen anders over dachten.

Mark Martens had luttele minuten na de score van Tom Kaak de aansluittreffer voor zijn rekening kunnen en moeten nemen, maar faalde in riante positie. Nauwelijks bekomen van de actie had Tom de Valk de pech dat keeper Dibbets met een reflex de bal over de ligger weg kon werken.

Lang wachten op een doeltreffende actie was ook nu niet aan de orde, Tom Kaak wist de score voor Grol verder uit te bouwen. De afronding uit een vrije trap, na een overtreding op Erwin van de Wolfshaar, was aan hem wel besteed, 5-0. Ook de latere Man of the Match, Björn Koldewey liet zich niet onbetuigd en tekende in minuut 71 met een fraaie volley de 6-0 aan.

Het was tekenend voor de gasten, ondanks de grote achterstand, dat hiermee de degradatie uit deze 2e klas inluidde, zij bleven strijden voor een beter resultaat en zich geenszins verstoppen.

Loon naar werken kreeg de ploeg door Tom de Valk die de eretreffer voor zijn rekening nam. Binnen het vijfmeter gebied wist hij na een snelle actie beheerst te scoren, 6-1.

De koek was echter nog niet op. Met nog vijf minuten op de klok, testte invaller Kevin Stöteler van ruime afstand nog eenmaal keeper Robin Kersten. Gestrekt naar de hoek voorkwam de laatste een nog ruimere achterstand. Echter in blessuretijd moest hij andermaal zwichten voor de man die ook het doelpuntenfestijn opende. Sander Nijhoff wist na doorzetten van Koldewey en van de Wolfshaar nog eenmaal het net te beroeren en daardoor de 7-1 aan te tekenen.

De hoge uitslag zou kunnen vermoeden dat het een “walk-over” was voor Grol. Niets is minder waar, een compliment voor de strijdwijze en inzet van de gasten is dan ook zeker op zijn plaats.

A.s zondag, eveneens een inhaalduel, Leones komt op de gebruikelijke tijd op bezoek op Den Elshof.

Opstelling Grol:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt (66e min. Wouter Scharenborg), Tom Klein Zeggelink, Robin Schuurmans (75e min. Wouter Pilllen).
Midden: Björn Koldewey, Lennard Walterbos, Christiaan Pillen,
Voor: Tom Kaak (71e min. Kevin Stöteler),  Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff.

Programma donderag 10 april j.l.: (inhaalwedstrijden)
Grol - Overasseltse Boys 7-1
Sc Bemmel - OBW  2-2

Programma a.s zondag 13 april. a.s: (inhaalwedstrijden)