Leones effectiever in benutten van kansen

14-04-2008

Speelronde: 18
Scheidsrechter: dhr. N.S. Goutier uit Nijmegen
Eindstand: 1-4
Ruststand: 0-2
Scoreverloop: 20e min. 0-1, Ronny Koolhout, 28e min. 0-2, Roger Weijers, 48e min. 1-2, Sander Nijhoff, 54e min. 1-3, Niels Last, 85e min. 1-4, Boyd Heikens
Gele kaarten: Robin Schuurmans, Sander Nijhoff , Erwin van de Wolfshaar en Tom Klein Zeggelink, allen Grol. Roger Weijers, Leones
Rode kaarten: n.v.t..
Afwezig bij Grol: Patrick Blanckenborg (geschorst), Dennis Dibbets (blessure).
Pupillen van de week: Pieter Reusen en Colin Groot Kormelink, beiden F6, Jushua Wantia en Olaf Wicherink, beide uit F7
Sponsor wedstrijdbal: Gall & Gall, Thomas Wallerbos
Man of the Match: Tom Kaak
Bijzonderheden: Een minuut stilte vooraf, i.v.m. verlijden Jeu Sprengers

Voor het duel met Leones moest trainer Golstein het succesvolle team van donderdagavond op twee plaatsen wijzigen. Keeper Dibbets had teveel last van een kwetssure, terwijl Patrick Blanckenborg een schorsing diende uit te zitten. De partij was amper dertig seconden oud, toen Björn vol op zijn enkel geraakt werd en in het verloop van de eerste helft zich moest laten vervangen.

De beginfase was voor Grol en het zou niet op zich laten wachten voordat de eerste kansen zich aandienden. Met name Tom Kaak had binnen 15 minuten de stand naar een geruststellende voorsprong kunnen (moeten) tillen, maar zijn acties hadden geen succes of de onderkant lat hing in de weg.

Ondanks dat Grol met meer overleg en overzicht speelde, waren het toch de gasten die aan de leiding kwamen. Hiervoor kregen zij de hulp van een ongelukkig acterende achterhoede waarin met name de keeper de hoofdrol voor zich opeiste. Het optimaal benutten van deze gelegenheden verschafte Leones binnen een half uur spelen een comfortabele voorsprong, 0-2.

Grol begon de tweede helft met druk op het vijandelijke doel, hetgeen al na drie minuten resulteerde in de aansluittreffer. Lange tijd voor hoop op beter werd de ploeg echter niet gegund. Voordat het eerste speeluur verstreken was, hadden de gasten de marge door Niels Last alweer op twee treffers terug gebracht. Diezelfde speler had slecht een fractie later de score verder uitkunnen bouwen, maar faalde in vrije positie.

Leones speelde het spel zodanig dat Grol niet meer echt aan voetballen toekwam. Tactisch gezien oogde deze ploeg rijper, de counter werd optimaal benut en het ontregelen van het spelritme was hun niet vreemd.

Sluw wachtend als een roofdier op haar prooi en toeslaan op het juiste moment. De mogelijkheden die Grol met hard werken nog kon bewerkstelligen werden voor doel niet benut, of waren van serieus gevaar ontbloot. Boyd Heikens maakte tien minuten voor tijd aan alle illusies een eind door zichzelf een kans te verschaffen en af te ronden, 1-4.

A.s. zondag speelt Grol het een na laatste competitieduel om 14.00 uur in en tegen Hatert.

Opstelling Grol:
Doel: Marc Reinders
Achter: Frank Oosterholt, Wouter Scharenborg (69e min. Kevin Stöteler), Tom Kein Zeggelink, Robin Schuurmans (45e min. Dennis Pasman).
Midden: Björn Koldewey (24e min. Johan Houben), Lennard Walterbos, Christiaan Pillen,
Voor: Tom Kaak, Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff.

Uitslagen donderag 10 april j.l.: (inhaalwedstrijden)
Grol - Overasseltse Boys 7-1
Sc Bemmel - OBW 2-2

Uitslagen zondag 13 april. j.l. : (inhaalwedstrijden)