Sluitstuk seizoen geen klapstuk

Scheidsrechter: dhr. J.R. Mulder uit Deventer
Eindstand: 1-2
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 48e min. 0-1, Lennart Nieuwenhuis, 83e min. 0-2, Michel Jansen, 90+1 min. 1-2, Tom Kaak
Gele kaarten: n.v.t.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: geen
Pupillen van de week: Het Kampioensteam Grol F11
Sponsor wedstrijdbal: Kramer & Molenveld, Hoverniersbedrijf te Groenlo
Bijzonderheden: Laatste officiële competitiewedstrijd Grol 1 op natuurgras van hoofdveld op Sportpark Den Elshof.

Op een zonnig hoofdveld van sportpark Den Elshof trad Grol aan tegen AWC uit Wijchen om het laatste duel van deze competitiejaargang af te werken. De stemming in het sportcafé zat er vooraf al duidelijk in, temeer omdat Grol 8 met volle teugen van haar behaalde kampioenschap genoot. Op de hobbelige grasmat buiten restte voor het vlaggenschip van Grol de sportieve plicht, hoewel er voor de ploeg verder niets meer op het spel stond, om deze competitie naar behoren af te ronden.

De gasten hadden bij eventueel succes en medewerking van overige teams nog kans op het binnenhalen van de laatste periodetitel. Grol startte voortvarend, zeker in het eerste kwartier zag het spel er acceptabel uit, hetgeen uitmondde in een licht veldoverwicht.

Nadat de gasten de kat uit de boom gekeken hadden namen zij meer en meer het initiatief. Was in de 18e min. Dennis Dibbets nog in staat om Daan Paau het scoren te beletten, zes minuten later had hij de hulp van Kevin Stöteler nodig die hem in verraste spelsituatie bijstond. Vanaf dat moment kregen de bezoekers drie goede mogelijkheden binnen een paar minuten op rij, die zij overigens niet wisten te verzilveren.

Een snelle uitbraak na een crosspass van Tom Kaak op Sander Nijhoff, die vervolgens Erwin van de Wolfshaar op maat bediende, bracht voor Grol na een half uur spelen ook niet het gewenste resultaat. Sterker nog, een fractie later bracht Birol Ǒztŭrk in een hachelijke moment voor het Groldoel keeper Dibbets met een hakbal in verlegenheid. Zijn getructe poging ging tot opluchting het doel voorbij.

De beste kansen voor het rustsignaal waren voor de gasten. Zij beheersten het spel zonder bal, wisten veelal de afvallende ballen te veroveren en speelden tevens met meer passie. Direct na de hervatting liet andermaal Birol Ǒztŭrk een honderd procent kans liggen om de score te openen. Zijn ploeggenoot Lennart Nieuwenhuis strafte slechts een paar minuten later de slecht georganiseerde defensie wel af, door een afgeslagen bal in het net te jagen, 0-1.

Het loop- en positiespel van de bezoekers verschafte Grol ook in de tweede helft de nodige problemen. Na een uur spelen gunde trainer Golstein Tom Klein Zeggelink een wel verdiende publiekswissel. Na 12 jaar inzet en trouwe dienst in de hoofdmacht van Grol, werd de verdediger door zijn ploegmaten onder luid applaus van het speelveld gedragen en in de bloemen gezet.

In de 75e min. had Lennard Walterbos de pech dat zijn fraaie kopbal van de doellijn gekopt werd en de aansluittreffer achterwege bleef. Ook een schot, volley genomen door Tom Kaak, mistte de juiste richting om doelman Jay Lelie te verontrusten.

Michel Jansen gooide de wedstrijd in principe in de 83e minuut op slot door matig ingrijpen van de verdediging adequaat af te straffen, 0-2. In de slotfase kreeg AWC nog een aantal reële kansen om de score verder uit te bouwen.

Over de gehele wedstrijd genomen creëerden zij de meeste kansen en gevaar voor het Groldoel. Het laatste wapenfeit kwam echter van Grolzijde. In blessuretijd nam Tom Kaak op aangeven van Sander Nijhoff, de eretreffer voor zijn rekening, 1-2. Op basis van inzet en spelbeleving hadden de gasten recht op de overwinning en naar later bleek hiermee de laatste te verdienen periodetitel.

Grol ontbrak het deze wedstrijd aan spirit en drive om aan het slot van deze competitie nog eenmaal alles uit de kast te halen, waardoor zij het trouwe Grolpubliek ondanks het fraaie weer in feite in de kou lieten staan.

Opstelling Grol:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Frank Oosterholt, Tom Klein Zeggelink (60e min. Wouter Scharenborg) Patrick Blanckenborg.
Midden: Lennard Walterbos, Christiaan Pillen (45+1 min. Robin Schuurmans), Kevin Stöteler (64e min. Zouair Chahboune), Björn Koldewey,
Voor: Tom Kaak,  Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff.

Uitslagen zondag 27 april j.l. :
Overasseltse Boys - Juliana’31 1-3
Varsseveld - SDUOC 0-0