Moeizame start na winterstop

02-03-2009

Na een lange winterstop werd het eindelijk tijd dat de bal weer eens ging rollen, in competitieverband wel te verstaan. Vele wedstrijden werden er in de tussenliggende periode gespeeld op het kunstgras van Den Elshof, een mooie gelegenheid voor veel clubs om ervaring op te doen met het fenomeen “kunstgras”. Welnu, de vorst is uit de grond en die andere Vorst is tijdelijk in ruste, dus Grol moest aan de bak voor een duel tegen de ploeg uit Nijverdal dat gezien de stand op de ranglijst de punten ook goed kon gebruiken.

De gasten hadden in het eerste bedrijf dan ook meer van het spel. Grol speelde te ongeïnspireerd, afwachtend en onsamenhangend om ook maar een keer een vuist te kunnen maken. Het was dat de bezoekers niet effectief met de geboden mogelijkheden of uitgespeelde kansen omgingen, anders was een ruime achterstand voor de pauze voor Grol zeker realiteit geweest.

Daadkrachtig optreden van keeper Dibbets op inzetten van o.a.Tanner Kurt en Michel Kurvink voorkwam een negatief scenario. Grol stelde daar weinig of niets tegenover, behoudens een benauwde spelsituatie voor het doel van de gasten in de 37e min. waar een kopbal Van Patrick Blanckenborg van de lijn werd gehaald, vervolgens tot drie maal toe ingekopt door Grol en weer gered door de gasten.

In de slotminuut van de eerste helft schoot Mark Scholten buiten bereik van Dennis Dibbets op de paal, nadat hij vrije doorgang had gekregen. Na de thee kwam er meer bezieling in het spel van de thuisclub. Al na vier minuten kopte Björn Koldewey over de te ver uitgelopen doelman Arjan Baan en was het voor Christiaan Pillen een koud kunstje om met zijn hoofd af te ronden, 1-0.

De vreugde was echter van korte duur, amper twee minuten later mocht Tanner Kurt, in vermeend buitenspel positie, van scheidsrechter Koeslag doorgaan en de gelijkmaker was een feit, 1-1. Grol bleek niet van slag en ging verder waar het in het tweede bedrijf aan begonnen was. Er werden meer kansen gecreëerd waarvan in de 77e min. Sander Nijhoff op aangeven van Michel Kamphuis, Grol opnieuw aan de leiding schoot. Luttele minuten later stuurde Tom Kaak diezelfde Kamphuis met een diep bal de ruimte in. Deze trachtte met een fraaie lob over grote afstand keeper Arjan Baan te verassen, hetgeen hem ook bijna lukte.

De gasten drongen ook daarna sterk aan en brachten in enkele hachelijke momenten Grol bijna aan het wankelen. Maar de ploeg van trainer Golstein hield stand en kon deze moeizaam gespeelde en weinig inspirerende wedstrijd toch winnend afsluiten.

A.s. zondag wederom een thuiswedstrijd en wel tegen Wijhe’92.

Speelronde: 15
Scheidsrechter: Dhr.G.J. Koeslag uit Gendringen
Eindstand: 2-1
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 49e min. 1-0, Christiaan Pillen, 51e min. 1-1, Tanner Kurt, 77e min. 2-1, Sander Nijhoff.
Gele kaarten: Tom Kaak, SV Grol.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt en Kevin Stöteler
Pupillen van de week: Thijs Mensink en Remco Everink uit Grol F7.
Sponsor wedstrijdbal:  Gall & Gall, Thomas Wallerbosch. Groenlo

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets,
Achter:Jorrit Splithoff, Patrick Blanckenborg, Wouter Scharenborg (73e min. Juliën Harbers)
Wouter Pillen,
Midden:Christiaan Pillen, Lennard Walterbos (29e min. Björn Koldewey), Tom Kaak,
Voor: Robin Schuurmans, Erwin van de Wolfshaar (67e min. Michel Kamphuis),
Sander Nijhoff.
Bijzonderheden: Voorafgaande aan het duel een minuut stilte, ter nagedachtenis aan het op 18 febr. j.l. overleden Jeugdbestuurslid, Andre Pouwels.

Uitslagen afgelopen zondag:
Vogido - Heino  2-0
Stevo - Twenthe  2-0
Markelo - Achilles’12  0-2
SV Zwolle - Tubantia  0-1
Wijhe’92 - De Tubanters 1-1
Grol - De Zweef  2-1

Programma zondag 8 maart a.s.:
De Zweef - Heino
Twenthe - Vogido