Grol doet nuttige zaken op ranglijst.

09-03-2009

Na de zwaar bevochten zege van afgelopen zondag, wachtte nu Wijhe’92 waartegen in de uitwedstrijd een ongelukkige en slemiele nederlaag werd geleden. Waar Grol met een behoorlijke marge had dienen te winnen, ging het met een 1-0 nederlaag huiswaarts. Genoeg motivatie dus om een en ander recht te zetten. Dit gebeurde dus ook, zoals op het eind zou blijken.

Dat Grol het spel van de tegenstander mocht maken, bleek al vrij snel in deze ontmoeting. De gasten dachten met compact verdedigen en snel zoeken naar de counter ook ditmaal tegen de blauwhemden succesvol te zijn. Je kunt wel willen maar op een voorzet van Pillen en een lob van Sander (Nijhoff), gebeurde het een en ander.

De keeper werd verrast en de snelle Wolfshaar schoot de bal in de 12e min. hoog in de kast, 1-0. Ondanks het toen al genomen overwicht was het aan de thuisploeg te verwijten dat de tegenstander niet meteen over de knie werd gelegd. Door het regelmatig onnauwkeurig inspelen van de bal, hielp men de tegenstander aan het winnen van vertrouwen, wat na amper een half uur spelen zich uitte in een splijtende counter. De te ver vooruit lopende verdediging werd verrast door Laurens Spijkerman, 1-1.

Ook bij de gasten bleken de eerste voetbalbeginselen niet bekend. In de breedte, door het midden uitverdedigen is vrijwel altijd rampzalig, zeker met een attente Sander Nijhoff in de buurt. De Grolspits reageerde zeer alert en schoof de veroverde bal in de uiterste hoek, 2-1. Juist in deze fase had de sterk spelende spits het bijzonder op zijn heupen.

In een aantal acties was het voor de gasten billen knijpen om erger te voorkomen. Maar in de blessuretijd van de eerste helft rondde Sander een combinatie met zijn teamgenoten fraai en koelbloedig af met zijn tweede treffer, 3-1.

Na de gebruikelijke theepauze een flitsende hervatting van Grolzijde. Allereerst een bijzonder fraaie inzet, diagonaal van Sander Nijhoff, dat met de grootst mogelijke moeite gekeerd kon worden en vervolgens een aanval dat met een loepzuivere kopbal van Erwin van de Wolfshaar doeltreffend werd afgerond, 4-1.

De wedstrijd bleek hiermee eigenlijk gespeeld. De genomen voorsprong leek de Grolequipe niet meer te kunnen inspireren om de tegenstander verder te vermurwen en het was mede aan goed en attent keeperswerk van Dennis Dibbets te danken dat de gasten in een aantal acties van een verdere treffer werd afgehouden.

De tweede helft had mede door de vroege, ruime en beslissende score en het verkregen veldoverwicht, een beeld van een veredeld trainingspartijtje. De mogelijkheden om de score verder uit te bouwen en aan het negatieve doelsaldo te werken waren volop aanwezig, maar niet meer benut. Neemt niet weg dat het totale team een goede indruk achterliet en gelet op de resultaten van de concurrentie een mooie stap voorwaarts maakt op de ranglijst.

a.s. Zondag speelt Grol om 14.00 uur een uitwedstrijd tegen SV Zwolle.

Speelronde: 16
Scheidsrechter: Dhr. R.C.F.C. Kroesen uit Nijmegen
Eindstand: 4-1
Ruststand: 3-1
Scoreverloop: 12e min. 1-0, Erwin van de Wolfshaar, 29e min. 1-1, Laurens  Spijkerman, 35e min. 2-1, Sander Nijhoff, 45+2 min. 3-1, Sander Nijhoff, 46e min. 4-1, Erwin van de Wolfshaar.
Gele kaarten: Niek Kleineschaars en Laurens Spijkerman, beide Wijhe’92.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt, Wouter Scharenborg, Juliën Harbers en Kevin Stöteler, (blessures)
Pupillen van de week: Titus Hoffman en Robin Roerdink, beide spelend in Grol F8.
Sponsor wedstrijdbal: Snackbar Floor te Groenlo

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Patrick Blanckenborg, Jorrit Splitthof, Wouter Pillen, Robin Schuurmans,
Midden: Christiaan Pillen, Lennard Walterbosch (68e min. Dennis Pasman), Tom Kaak,
Voor: Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar, Björn Koldewey (52e min. Michel Kamphuis)
Bijzonderheden: geen

Uitslagen afgelopen zondag:
De Zweef - Heino 5-0
Twenthe - Vogido 1-1
Achilles’12 - Stevo 0-0
Tubantia - Markelo afg.