Derde overwinning op rij voor Grol

16-03-2009

De hoofdmacht van Grol is na de winterstop in dit seizoen bezig aan een bijzonder succesvolle reeks. Na overwinningen in eigen huis op De Zweef Nijverdal en Wijhe ’92 werd afgelopen zondag in de uitwedstrijd tegen SV Zwolle de derde overwinning op rij in de wacht gesleept.

Op het hobbelige natuurgras van het sportpark De Marslanden in Zwolle speelde de equipe van trainer/coach Henri Golstein misschien wel een mindere wedstrijd dat in de voorgaande twee thuiswedstrijden, maar dankzij een goede wedstrijdinstelling en een dito inzet op het veld werd er over de gehele partij gezien een verdiende zege behaald.

Bij Grol moest de door griep gevelde Christian Pillen worden vervangen. Dit kon vrij gemakkelijk worden opgevangen omdat Wouter Scharenborg terug was van een blessure en Juliën Harbers eveneens weer helemaal fit was. Eerstgenoemde speelde een verdienstelijke wedstrijd en laatstgenoemde viel erg nuttig in.

In de beginfase was het voor de Grolspelers wennen om na een drietal maanden intensief trainen en voetballen op kunstgras weer eens te moeten aantreden op natuurgras. Het was SV Zwolle dat daarvan gebruik maakte en enigszins tegen de verhouding in een 1-0 voorsprong nam door Koen Hulting. Bij Grol was het de wederom erg ijverige Robin Schuurmans die met een met zijn linker been genomen fraaie volley voor de gelijkmaker zorgde.

In de blessuretijd van de eerste helft zag Sander Nijhoff na een schitterende steekbal van Lennard Walterbos zijn ingeschoten bal via de binnenkant van de paal weer het veld ingaan. Ook de tweede helft ging van start met het raken van het houtwerk. Deze keer was het Erwin van de Wolfshaar die na een goede actie van Tom Kaak de paal raakte. De winnende en tevens erg fraaie treffer kwam van de voet van invaller Michel Kamphuis, die een doorkopbal van Sander Nijhoff bijzonder mooi in het netje wist te leggen.
SV Zwolle wist zich nog wel enkele goede kansen te creëren, maar Grol hield stand.

Groot was derhalve de vreugde toen scheidsrechter Brouwer na maar liefst acht minuten blessuretijd voor de laatste maal floot.

Zondag 22 maart a.s. is Grol vanwege een inhaalprogramma vrij en op zondag 29 maart a.s. speelt men op het sportpark ‘Den Elshof’ in Groenlo tegen Markelo.

Speelronde: 16
Scheidsrechter: de heer G.J. Brouwer uit Voorst
Eindstand: 1-1
Ruststand: 1-2
Scoreverloop: 33e min. Koen Hulting: 1-0; 42e min. Robin Schuurmans: 1-1; 68e min. Michel Kamphuis: 1-2
Gele kaarten: geen
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt (ziek), Christian Pillen (ziek) en Kevin Stöteler (geblesseerd)
Opstelling: Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Scharenborg, Patrick Blanckenborg en Wouter Pillen;
Midden: Robin Schuurmans, Tom Kaak en Lennard Walterbos (62e min. Michel Kamphuis);
Voor: Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff en Björn Koldewey (79e min. Juliën Harbers).
Bijzonderheden: De eerste op natuurgras behaalde competitieoverwinning van dit seizoen voor Grol 1.

Uitslagen afgelopen zondag:
Stevo - Tubantia 3-1
Markelo - De Tubanters 1897 3-1
Heino - Twenthe 1-1
Vogido - Achilles ‘12 2-3
Wijhe ’92 - De Zweef 0-2
S.V. Zwolle - Grol 1-2

Stand tweede klasse J na zondag 15 maart:
1. Tubantia - 14 wedstrijden - 26 punten - (31-15)
2. Markelo - 15 wedstrijden - 25 punten - (27-24)
3. Twenthe - 16 wedstrijden - 24 punten (28-21)
4. Grol - 16 wedstrijden - 24 punten - (24-27)