Grol F11 – RKZVC F5

29-03-2009

Na twee klinkende overwinningen, 13-0 en 5-1, moesten we nu aantreden tegen RKZVC. De dag begon al minder, de weergoden hadden veld 2 in een zwembad omgetoverd waar waterpolo beter op z’n plaats was geweest.

Vol goede moed werden we doorverwezen naar veld 3 waar we ook aan deze wedstrijd weer heel sterk begonnen. Het aluminium weerhield ons er echter van om de score te openen. En, net als met zoveel wedstrijden, lukt het de aanvallende partij niet om te scoren, maar is het juist de verdedigende partij die het eerste doelpunt maakt. 0-1 voor RKZVC.

Na de 0-1 waren we er met het hoofd even niet bij. Verkleumd maar nog lang niet moegestreden gingen we de rust in met een stand van 0-2.

Na een verkwikkende ranja, en weer even opwarmen bij de kachel, begonnen we vol goede moed aan de tweede helft. Door de aanhoudende regen werden we echter al gauw weer door de kou bevangen. Blijkbaar had de tegenstander er iets minder last van: 0-3.

Dat ook de beste verdedigers wel eens een goal maken bewees Tjark Hooch Antink. Met een geweldig afstandsschot, dat de keeper van RKZVC alleen maar langs zich heen voelde suizen, scoorde hij onze eerste goal van de wedstrijd: 1-3.

Verkleumd en vernikkeld hebben we tot de laatste minuut doorgebikkeld. Helaas heeft dit niet mogen baten. Eindstand: 1-4.

Ondanks de aanhoudende regen was de inzet van Grol F11 geweldig. Helaas heeft dat dit keer niet tot het gewenste resultaat geleid. Wie weet de volgende keer.