Grol F4 – SKVW F1

19-04-2009

Zaterdagmorgen, 18 april en het lijkt een zonnige dag te worden.

De F4 van de SV Grol moet vandaag aantreden tegen de F1 van SKVW.

Om exact 10.45 uur fluit scheidsrechter Michael voor het begin van de wedstrijd. Beide andere coaches staan klaar om de boys van de F4 vanaf te zijlijn bij te staan. Daarnaast zijn natuurlijk de ouders, broertjes, zusjes, opa’s, oma’s, ooms, tantes en zelfs het kleine neefje Seb weer van de partij. Tijd om gezellig te kletsen hebben de moeders vandaag niet; er is nog geen minuut gespeeld of Mick maakt een schitterend doelpunt, 1-0. Opletten dus! En binnen een paar minuten is het Jules die met een prachtig afstandschot scoort, 2-0. Dat gaat lekker en dat vinden de boys zelf ook. Er wordt goed gevoetbald, goed verdedigd met als beloning opnieuw een goal voor de thuisploeg. Daan speelt een paar tegenstanders uit en scoort, 3-0. En omdat het zo lekker gaat schiet Daan er direct nog eentje in, 4-0. Maar dan….dan is het net of de boys al willen gaan genieten van het mooie weer of al met hun gedachten bij het partijtje van Boris die middag zijn. Binnen no time scoort SKVW 2! doelpunten en is de ruststand 4-2.

Maar een beker ranja doet wonderen. Na de rust staan de boys weer fit in het veld en lijken ze er weer zin in te hebben. De eerste 10 minuten van de tweede helft gaat het gelijk op. Beide teams hebben kansen. Maar dan is het toch SKVW die een kans benut en 4-3 scoort. Dit laten de boys van de F4 niet op zich zitten. Daan trekt een sprintje en scoort de 5-3. Bijna fluit Michael voor het einde van de wedstrijd. Het is Mick die nog één keer uithaalt, doelpunt!! Met dit schot is de wedstrijd ten einde en hebben de boys van de F4 een prachtige wedstrijd gespeeld die met een winst van 6-3 kan worden afgesloten. Jules, Twan, Mike, Mick, Daan, Boris, Dylan, Tjibbe en Jan jullie hebben vandaag weer laten zien dat jullie in de 1e klasse goed je ‘mannetje’ kunnen staan. En zo eindigt de morgen nog zonniger dan toen deze begon!