Gendringen E2 – Grol E2

20-04-2009

Het was al erg vroeg in de ochtend dat de jongens van Grol zich op het sportveld verzamelden om af te reizen naar Gendingen voor een ontmoeting met de plaatselijke E2. Na een slechte wedstrijd van vorige week die gelukkig wel werd gewonnen, was de opdracht simpel. Goed spelen en ook nog winnen. De wedstrijd begon ook meteen goed. Grol nam het initiatief en liet de tegenstander zien hoe groot een veld wel niet kan wezen. Het was dan ook verdiend dat Grol de voorsprong nam door een shot van afstand er snel in te tikken voordat de keeper hem weer kon pakken. Even later was het Sven opnieuw dat van afstand schoot en dit maal trof het gelijk het net. De verdediging van grol had het niet moeilijk. Rowan,  Jan en Tobias zorgden ervoor dat ze niet in de buurt van onze keeper Roar kwamen. De bal werd meteen afgepakt en afgespeeld naar Luc op het middenveld die een goede steekpass gaf op Martiz, die de bal volgens al de meegereisde supporters prachtig binnen hield en met links inschoot. Alleen de scheidsrechter vond dat de bal wel degelijk achter was geweest dus ging het feestje niet door. Beide leiders Niek en Rick konden vanaf hun plek helaas niet zien of dit daadwerkelijk het geval was. Maar toch viel de 0-3 nog voor rust. Een corner van Wout viel voor de voeten van Siebe die hem als een speer binnen schoot.

In de eerste minuut na de rust viel de bal plotseling over de verdediging van Grol en de spits van Gendringen was de eerste die daarop reageerde en maakte de 1-3. Grol liet zien dat ze de wedstrijd wel degelijk wouden winnen en maakte vervolgens twee doelpunten. Een zondags shot van Gendringen bepaalde uiteindelijk de eindstand van 2-5.  In ieder geval werd er weer goed gevoetbald en gingen de 3 punten mee naar Groenlo.