AH Wallerbosch F-competitie een genot om naar te kijken!!!

24-04-2009

GROENLO- Op sportpark Den Elshof werd afgelopen woensdag de tweede speelronde gehouden van de Albert Heijn Wallerbosch F-competitie. Met trots kan gezegd worden dat het wederom een spektakel was. De ruim 90 voetballertjes lieten zien dat het goed gaat met de jeugdopleiding van de s.v. Grol.

De toeschouwers waren ook dit keer in grote getale toegestroomd om hun favoriete ploeg aan te moedigen. Er heerste een fantastische sfeer op het sportpark. De toegestroomde suppoosten hebben ‘waar voor hun geld gekregen’ want het niveau was om je vingers bij af te likken.
In Poule A nam Ajax het op tegen Real Madrid. Beide teams waren gebrand op een overwinning, want ook zij willen groot de cup met de grote oren vasthouden. Real ging zeer opportunistisch van start en verraste Ajax hier mee. De Ajaxieden deden hun uiterste best, maar uiteindelijk was Real een maatje te groot. Uitslag: Ajax-Real 4-8.
De tweede wedstrijden in de poule ging tussen de Superboeren en Liverpool. Laatstgenoemde ploeg had het deze dag op de heupen. Het scoorde maar liefst 13 maal. De Graafschap had het lastig, maar wist toch nog 4 prachtige doelpunten te maken. Helaas was dat niet genoeg voor de overwinning.
Poule B had ook twee toppers op het programma staan. Twente Enschede trad aan tegen Juventus. In een spannende wedstrijd, waarin het combinatiespel van beide team onnavolgbaar was (in de positieve zin van het woord) lieten beide ploegen zien dat ze uitermate goed kunnen voetballen. In deze match was Juve net iets gelukkiger en won het de wedstrijd dan ook met 5-1.
De andere wedstrijd in poule B was die tussen Barcelona en PSV. De Spanjaarden, die doorgaans wat warmere omstandigheden gewend zijn, lieten zien dat ze zich zeer prettig voelen bij de zomerse omstandigheden. Dit resulteerde is een 11-2 overwinning voor Barcelona. PSV speelde overigens zeer verdienstelijk, maar was helaas voor de Eindhovense supporters niet in staat om vaak genoeg door de defensie van Barca te snijden.

Al met al kan er gesproken worden van een zeer leuke speelronde, waarin het toegestroomde publiek de grote winnaar was. Volgende week vallen de beslissingen in de eerste poulefase. Om 18.00 zal er door de acht topteams afgetrapt worden op de kunstgrasvelden van de s.v. Grol. Zorg dat u er bij bent, want het belooft wederom een spektakel te worden!!!