Grol B1 kampioen!

28-04-2009

Zaterdag 25 april was het dan zo ver, in en tegen Westervoort kon Grol B1 kampioen worden.
Een paar weken geleden leek de titel nog ver weg, maar puntenverlies van concurrenten en een goede serie van B1 zorgde ervoor dat Grol met 4 voorsprong op DVC’26 B1 de één na laatste speelronde in ging.
Tegen een tegen degradatie strijdend Westervoort was alleen winst voldoende voor de titel.
Een harde tegenwind, een defensieve speelwijze van de opponent en met name de spanning zorgden voor een bijzondere matige 1e helft van Grolzijde. Het was aan keeper Maikel Zevenhoven te danken dat Grol ongeschonden de rust haalde.
Na rust veranderde het spelbeeld. Grol zette aan en de druk werd opgevoerd. Dit resulteerde in de 50e minuut in de bevrijdende 0-1 van spits Mathijs Warnar. In de kluts nam hij de bal, al dan niet met de hand, mee en alleen voor de keeper bleef hij koel. Met zijn linker “chocoladebeen” schoof hij de bal via de binnenkant van de paal langs de keeper.
Deze goal werkte verlossend, de druk bleef aanhouden en even later was het weer Mathijs Warnar, die opnieuw  met links uithaalde: 0-2.
Deze goal werd uitgebreid gevierd voor de dug out. Meteen daarna was de spanning weer helemaal terug. Grol was even niet scherp en via een 1-2 combinatie kwam de mid-mid van Westervoort alleen voor Maikel. Dit keer kon Maikel een tegengoal niet voorkomen.
Westervoort probeerde vervolgens de gelijkmaker te forceren, maar de verdediging onder leiding van het centrale duo Bram Huls en Ramon Landewers gaf geen krimp.
5 minuten voor tijd kreeg de naar links uitgeweken Mark Peters de bal. Hij legde de bal goed voor zijn sterke rechterbeen en haalde verwoestend uit. De bal vloog onhoudbaar in de rechter bovenhoek en de 1-3 was een feit.
Deze beslissende treffer zorgde voor veel vreugdetaferelen. Zelfs grensrechter Walter Groot Severt sprintte als in zijn jonge jaren richting de doelpuntenmaker om zich vervolgens op ‘het bultje” spelers te storten.
Niet veel later floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.
Dit was de inleiding voor een geweldig feest. Hossende spelers, bloemen, kampioensshirts, een knipbeurt voor Bram Huls op de middenstip van het hoofdveld van SV Grol, een rondrit door Groenlo, eigenlijk te veel om op te noemen. Het bleef zaterdag tot diep in de nacht onrustig in de café’s in Groenlo en later zelfs Lichtenvoorde…
Trainer Jorrit Bomers en leiders Ben Bomers en Walter Groot Severt willen eenieder bedanken die, op welke wijze ook, betrokken zijn geweest bij dit succesvolle seizoen voor Grol B1.
Alle credits gaan naar de 17-koppige spelersgroep van B1, die als een hecht collectief dit kampioenschap behaald hebben.