Liverpool, Real, Barcelona en PSV door naar finalepoule AH Wallerbosch F-comp

01-05-2009

GROENLO- Op woensdag 29 april werden de laatste poulewedstrijden gespeeld in de eerste fase van de Albert Heijn Wallerbosch F-competitie. Het beloofde een spannende middag te worden, want alle teams hadden nog de mogelijkheid om door te gaan naar de finalepoule.

In poule A moest Liverpool aantreden tegen het altijd lastig te bespelen Ajax. Liverpool had zich al geplaatst voor de finalepoule. Ajax had bij winst nog een kans om door te gaan. Echter was het Liverpool dat er met de overwinning vandoor ging. Het won met 4-1 en hetgevolg van deze uitslag is dat de Amsterdammers nu gaan strijden om de plaatsen 5 t/m. 8.
De andere wedstrijd in deze poule was Real Madrid – De Graafschap. Doordat Liverpool haar sportieve plicht gedaan had, zou de winnaar van dit duel door gaan naar de finalepoule. In een doelpuntrijke wedstrijd werden met name de toeschouwers verwend met oogstrelend voetbal. Er vielen maar liefst vijftien doelpunten. Real maakte er daarvan elf (en dat betekend dan automatisch dat De Superboeren er vier maakten) en won dit duel dan ook. Real plaatst zich voor de finalepoule.
In poule B won PSV met 8-1 van Juventus. Het betrof hier de nummer 4 tegen de nummer 2 in de poule. Door deze winst komt PSV op de 2e plek en dat betekent dat het doorgaat naar de finalepoule. Overigens was de uitslag een beetje geflatteerd. Juve had het geluk deze middag niet op haar hand, want de paal en de lat waren de grootste tegenstander van vanmiddag.
De andere wedstrijd in poule B was Barcelona tegen Twente. Ook in dit duel vielen zeer veel doelpunten. Helaas voor de Tukkers lagen alle ballen in hun netje. Barcelona was gewoonweg een maatje te groot voor F.c. Twente. Uitslag 17-0 in het voordeel van Barca.

De eindstand in de poules is als volgt:
Poule A:
1. Liverpool
2. Real Madrid
3. Ajax
4. De Graafschap

Poule B:
1. Barcelona
2. PSV
3. Juventus
4. FC Twente

De nummers 1 en 2 van beide poules gaan naar de Finalepoule. De nummer 3 en 4 van beide poules gaan naar de poule waarin gestreden gaat worden om de plaatsen 5 t/m. 8.
De poulewedstrijden in deze fase worden gespeeld op de volgende data: 13, 20, 27 mei.
Het speelschema vind je op de website van de s.v. Grol onder het kopje Jeugd > Algemeen> F- woensdagcompetitie.

We hopen dat we u, na een weekje rust, op woensdag 13 mei weer mogen begroeten op Sportpark Den Elshof. De wedstrijden starten om 18.00. Tot dan!!!!