DEO E2 – Grol E7

03-05-2009

Zaterdag 2 mei stond om 9.30 uur de inhaalwedstrijd in Borculo tegen DEO E2 op het programma. Voor dat we konden vertrekken bleek dat we maar 6 spelers beschikbaar hadden. Thomas en Siem waren op vakantie en Jorn was uitgeschakeld wegens een klein ongelukje op de crossfiets. Met Mick uit de E4 als waardige vervanger, konden we vertrekken.

Nagenoeg hetzelfde elftal wat vorige week tegen toenmalig koploper Vosseveld de overwinning in de wacht sleepte, begonnen we de wedstrijd. Gijs op doel, de verdediging bestaande uit Mick, Tjaard en Didiet, het middenveld bezet door Asad en Thijs en alleen in de spits Jorg.

Al vanaf de aftrap werd er goed op de bal gejaagd. De eerste kansjes voor Grol volgden dan ook niet snel. Helaas werd hieruit niet gescoord. Na een kleine 10 minuten voetballen werd het dan toch 0-1 door Jorg. Door goed samenspel speelde hij zichzelf vrij en kon vervolgens de voorzet van Thijs prima binnentikken. Niet veel later veroverde Asad op het middenveld de bal en soleerde als een baltovenaar door de defensie van DEO, 0-2. DEO kon hierna snel wat terug doen. Gijs die tot dat moment nog maar 1 bal hoefde te stoppen, werd gepasseerd. Grol leek niet van slag en ging vrolijk door met aanvallen. Kort voor rust werd het 1-3 door de geheel vrij staande Thijs.

Na de ranja was het weer Grol dat het spelbeeld bepaalde. De kansen volgden elkaar in rap tempo op en de 1-4 door een afstandschot van Asad was hiervan het gevolg. DEO wist geen enkele raad met het snelle tikspel van Grol. Wederom een goed opgezette aanval via diverse schijven bracht de stand op 1-5. Jorg liet, net als Asad, zijn 2e van de ochtend aantekenen. De jongens hadden er duidelijk nog zin in en tikten als ware profs de tegenstander helemaal weg. Net voor het einde werd door Asad de eindstand op het scorebord gezet. Met een schot dat door iedereen werd gemist werd het 1-6 en daarmee maakte hij alweer zijn 30e!! doelpunt van dit seizoen. In de slotminuut was het bijna nog 1-7, maar een keihard schot van Thijs spatte op de kruising uiteen.

Het is dat de eerste 2 wedstrijden van de voorjaarscompetitie ietwat knullig zijn verloren. Met het vertoonde spel en het scorend vermogen van de laatste paar wedstrijden, hadden we nog mee kunnen strijden om het kampioenschap.

Volgende week zaterdag kunnen de sterren van de E7 voor de laatste maal dit seizoen in competitieverband worden bekeken. Dan wordt er thuis tegen Klein Dochteren E4 gevoetbald.