Grol F9 kampioen

14-05-2009

Met nog twee wedstrijden te gaan, stond afgelopen zaterdag de kraker tegen RKZVC F3 op het programma. Ondanks het feit dat Grol F9 alle voorgaande 9 wedstrijden had gewonnen was het erop of eronder; de winnaar van deze wedstrijd zou de kampioen zijn!De gasten uit Zieuwent kwamen vol zelfvertrouwen naar Groenlo. Via de website van RKZVC waren de supporters opgeroepen om naar het Grolveld te komen om hun team aan te moedigen en ook was al  telefonisch bij de s.v. Grol geïnformeerd of een kampioenschap in het Sportcafé gevierd zou mogen worden…….

Ook de vele supporters van onze Grolspelers lieten het niet afweten en zo ontstond er dus een fantastische voetbalsfeer rond de Marveld Arena. De leiders Wiljon en Ben hadden de hele week al koortsachtig overleg gehad over de te volgen tactiek en Peter was zelfs de hele week ter voorbereiding in New York geweest. Nu zou moeten blijken of dit alles het gewenste resultaat zou opleveren.
In de eerste minuten ging het spel op en neer, zonder dat er directe kansen uit voortkwamen. Maar helaas ging het bij de eerste de beste lange bal van RKZVC mis. De aanvoerder kwam alleen voor de goal te staan en onze keeper Pepijn was kansloos, 0-1!

Gelukkig lieten onze jongens zich niet uit het veld slaan, ondanks dat RKZVC op zoek ging naar de tweede treffer. Jurre en Jesper stonden achterin hun mannetje en daardoor kregen onze middenvelders Niels, Mik, Hugo en Jimme meer kans om onze spitsen Tygo en Stijn in stelling te brengen.
Dit had resultaat; Stijn maakte er na 13 minuten op mooie wijze 1-1 van. Met deze stand gingen we naar de ranja en onder luide aanmoedigingen van onze supporters begonnen we aan de tweede helft. Al na 3 minuten maakte Stijn, op aangeven van Mik de 2-1. Grol F9 had de smaak te pakken en ging op jacht naar een grotere voorsprong. Jimme kreeg de bal van Tygo en tikte de bal door naar Mik die de 3-1 op het scorebord bracht. Zes minuten voor het einde werd het toch nog spannend, toen een zondagsschot van de gasten in het doel belandde. Desondanks werd de aanval gezocht en waren er kansen voor Stijn, Tygo en Hugo die helaas geen doel konden treffen.Eindelijk was de wedstrijd afgelopen en kon het feest beginnen;

Grol F9 was kampioen! Dennis Pasman hield een toespraak en vertelde dat hij erg onder de indruk was van het spel van Grol F9. Daarna werd een beker aan onze aanvoerder Jesper uitgereikt en werd onder applaus van de supporters een ereronde gelopen. Daarna naar de kleedkamer, waar de leiders op een verdiend nat pak werden getrakteerd.

In het Sportcafé was het daarna een gezellige boel. De s.v. Grol trakteerde op drinken en patat en onder luide muziek van DJ Rob, werd de polonaise gelopen.

Volgende week speelt Grol F9 zijn laatste wedstrijd van de competitie tegen Neede F5, waarbij we er alles aan zullen doen de competitie zonder puntverlies te beëindigen!