Spektakel in AH Wallerbosch F- competitie

14-05-2009

GROENLO- Op woensdag 13 mei zijn de eerste wedstrijden van de tweede poulefase van de Albert Heijn Wallerbosch F competitie gespeeld. Na een weekje vrijaf moesten de topspelers van de acht profclub weer vol aan de bak. Het weekje rust had de spelers goed gedaan, want alle vier wedstrijden leverden een heus spektakelstuk op.

In de poule waar gestreden wordt om de vijfde t/m. de achtste plaats kwamen Ajax, F.c. Twente, Juventus en De Graafschap in actie. Alle ploegen zullen de komende drie weken één keer tegen elkaar spelen waarna in de finaleronde de eindstand bepaald gaat worden.
Ajax nam het in haar eerste pouleduel op tegen Juventus. De Amsterdammers hadden hierin een geduchte tegenstander, want Juve bewees wederom een stugge ploeg te zijn. Echter gingen de Italianen niet echt zorgvuldig met de kansen om die zij kregen. Ajax deed dat wel en won dan ook met 5-2.
De tweede wedstrijd in de poule ging tussen De Graafschap en Twente. De derby van het oosten trok veel toeschouwers en deze werden niet teleurgesteld. Er werd maar liefst negen keer gescoord. De verdeling van deze doelpunten was niet helemaal gelijk. De Graafschap maakte in dit spectaculaire twee goals en de Tukkers maakten er zeven. Na veertig minuten stond er een eindstand van 2-7 in het voordeel van Twente op het scorebord. Twente gaat aan kop in deze poule na de eerste speelronde

PSV, Liverpool, Barcelona en Real Madrid gaan in de andere poule uitmaken wie er winnaar wordt van de 2e editie van de AH Wallerbosch F-competitie. Voordat bekend is wie er in de finale staat moeten alle teams, net als in de andere poule, eerst nog drie wedstrijden tegen elkaar spelen.
De eerste wedstrijd in deze poule was die tussen PSV en Liverpool. De gehele wedstrijd was de spanning te snijden en zaten de toeschouwers op het puntje van hun stoel. Het ging veertig minuten gelijk op. Uiteindelijk trok PSV aan het langste eind en versloeg het de Engelsen met 4-3.
De andere wedstrijd in de poule betrof een Spaanse topper: Real- Barca. De op het Grolveld gespeelde was bijna een kopie van de pas geleden gespeelde derby in de Spaanse competitie. Die wedstrijd was net als deze van een enorm hoog niveau. Toen won Barca met 6-2. Dit maal won het ook, maar nu maakte het één doelpunt meer. Uitslag: Real 2- Barca 7.

Na de eerste speelronde in deze fase van de competitie is er nog niets beslist. Alle ploegen hebben nog uitzicht voor de voor hen hoogst haalbare eindrangschikking. De komende twee weken beloofd het net zo’n spektakel te worden als deze eerste speelronde. Het is dus een aanrader om komende week eens een kijkje te komen op Sportpark Den Elshof, alwaar de wedstrijden plaatsvinden. Tot volgende week!!!!