Kledingbijdrage per 1 juli 2009

17-05-2009

Reeds tijdens de Algemene Ledenvergadering van 1 oktober 2007 is melding gemaakt van het voornemen van het bestuur om een nieuwe uniforme kledinglijn voor de s.v. Grol in te gaan voeren. Direct daarna is er een werkgroep in het leven geroepen die de invoering van deze nieuwe kledinglijn moest gaan voorbereiden. De werkgroep bestaat uit Ronald Porskamp namens het jeugdbestuur, Sander Wiggers namens het bestuur senioren, René Wolters en Tonnie Zieverink namens het hoofdbestuur.

Deze werkgroep is sindsdien een flink aantal keren bij elkaar geweest voor verdere uitwerking van de plannen en heeft een heel zorgvuldig en intensief traject doorlopen. In eerste instantie zijn de uitgangspunten c.q. voorwaarden voor een nieuwe uniforme kledinglijn geformuleerd. Vervolgens heeft de werkgroep heel veel informatie ingewonnen bij verenigingen die de afgelopen jaren zijn overgegaan naar een nieuwe kledinglijn. De ontvangen, veelal zeer nuttige en bruikbare tips en suggesties zijn meegenomen in de verdere uitwerking van het uiteindelijke plan.
De werkgroep heeft vervolgens heel veel informatie ingewonnen over de diverse merken. In totaal hebben zo’n 12 merken de revue gepasseerd. Al deze merken zijn kritisch bekeken en vooral getoetst aan de geformuleerde uitgangspunten. Uiteindelijk is er door de werkgroep een definitieve keuze gemaakt en het merk A-LINE is het nieuwe kledingmerk voor de s.v. Grol geworden voor in ieder geval de komende vier jaren. Een unieke en toch ook wel bijzondere kledinglijn, prima passend bij deze tijd en bij de uitstraling van de s.v. Grol.

Het bestuur heeft medio 2008 besloten de nieuwe uniforme kledinglijn gefaseerd in te voeren. In het seizoen 2008 – 2009 zouden de seniorenteams van Grol 1, 2, 3, 7 en 8 alvast in het nieuw gestoken gaan worden (wat inmiddels is gebeurd) en alle overige seniorenteams en de volledige jeugdafdeling met ingang van het seizoen 2009 – 2010.
 
Het bestuur heeft op voordracht van de werkgroep ook besloten om over te gaan naar een nieuw concept, het zogenaamde ‘leaseconcept’. Dit houdt in grote lijnen in dat de vereniging s.v. Grol alle kleding en overige materialen inkoopt en vervolgens aan alle teams beschikbaar stelt. Via sponsoring en een kledingbijdrage van alle actieve leden zal dit gefinancierd worden. De s.v. Grol koopt in bij Hans Rouwmaat Schoenen en Sport of bij Mark Sport. Hier zijn inmiddels goede afspraken over gemaakt. De s.v. Grol geeft ook de opdracht voor de bedrukking van alle kleding en materialen.
De belangrijkste reden om over te stappen naar dit systeem is ‘eerlijkheid’. Thans is het zo, en dit vooral bij de jeugd, dat met name de selectieteams gesponsord worden en dat de spelers die op dit niveau spelen om die reden geen Groltenue hoeven aan te schaffen. Speelt je zoon of dochter in een lager team, bijvoorbeeld in de D4, C3 of B3, dan dien je als ouder het tenue zelf te bekostigen. Wij achten het derhalve zeer reëel om daar één lijn in te gaan trekken.

Met ingang van het seizoen 2009 – 2010 gaan wij dus van alle actieve leden een kleine kledingbijdrage vragen, die gelijk met de contributie halfjaarlijks geïnd zal worden. Vanzelfsprekend  hebben wij getracht dat bedrag zo laag mogelijk te laten zijn en dat is gelukt. Wij vragen voor het seizoen 2009 – 2010 ingaande 1 juli 2009 slechts een bijdrage van € 1,50 per maand.

Voor die anderhalve euro stelt de vereniging ieder spelend lid van de s.v. Grol (van Grol 1 t/m Grol 13, van de A1 t/m de F-pupillen) een blauw shirt, witte broek en kousen van A-line beschikbaar. Per team zal met ingang van het seizoen 2009 – 2010 een tas met kleding beschikbaar zijn. Ouders en spelers hoeven met ingang van volgend seizoen dus niet meer zelf een Groltenue aan te schaffen!

Het is en blijft overigens wel mogelijk om particulier een Groltenue voor uw zoon of dochter te kopen bij Hans Rouwmaat Schoenen en Sport en Mark Sport. De prijs is gelijk aan het huidige Groltenue. M.a.w. als uw zoon of dochter ook tijdens trainingen of in de vrije tijd in zo’n prachtig nieuw Groltenue wil lopen, dan kan dat nog steeds.

Er is een ‘beheergroep kleding s.v. Grol’ in het leven geroepen, die straks verantwoordelijk zal gaan zijn voor het beheer van al die kleding en overige materialen (trainingspakken, tassen, coachjassen etc.). Wij hebben vier moeders van jeugdspelers bereid gevonden om deel te gaan uitmaken van deze beheergroep kleding, te weten Rita Arink, Annie Waenink, Pascalle Veld en Tineke ten Broeke. Een aftrapbijeenkomst heeft reeds plaatsgevonden en de dames gaan aan de slag met o.a. het opstellen van een wasinstructie en een kledingreglement voor alle teams (spelers en begeleiders). Straks zullen zij met name ingezet gaan worden voor de coördinatie en de (jaarlijkse) uitgifte van alle kleding en materialen, de periodieke controles van de kleding en de (jaarlijkse) inname van alle kleding en materialen. Een behoorlijk karwei, waarbij wij de dames nu al heel veel succes wensen.
 
Kortom, er is heel veel inmiddels al geregeld, maar er zijn ook nog een aantal zaken verder uit te werken en over de resultaten daarvan zullen wij onze leden blijven informeren via de gebruikelijke kanalen, w.o. de website. Schroom ook niet om, als u vragen of suggesties hebt, om bij één van de leden van de werkgroep of bestuursleden van de s.v. Grol te informeren. Uw vraag of opmerking kunt u ook richten aan info@svgrol.nl