Scoren, een makke in dit duel.

18-05-2009

Speelronde: 2 (nacompetitie)
Scheidsrechter: Dhr. R. Kroessen uit Nijmegen
Eindstand: 1-0
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 72e min. 1-0, Harm van Bon.
Gele kaarten: Joris Joosen (Beuningse Boys), Patrick Blanckenborg en Erwin van de Wolfshaar (Grol)
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt (herstellende), Tom Kaak, Kevin Stöteler en Robin Schuurmans (blessures).

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Jorrit Splitthoff (84e min. Luc te Veluwe), Wouter Scharenborg, Wouter Pillen en Patrick Blanckenborg;
Midden: Lennard Walterbos, Björn Koldewey, Christian Pillen (63e min. Simon Dibbets),

Voor: Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff (51e min. Dennis Pasman) en Michel Kamphuis
Bijzonderheden:
Laatste officiële wedstrijd van Patrick Blanckenborg in Grol 1.

Na het teleurstellende resultaat in de thuiswedstrijd tegen de ploeg uit Beuningen, dichtte menig Grolsupporter hun favorieten weinig kans meer toe om deze nacompetitieronde te overleven. Een einduitslag in het voordeel van het vlaggenschip van de SV Grol met minimaal drie treffers in hun eigen voordeel om zodoende de volgende ronde te bereiken, leek teveel gevraagd. Echter het beeld van de wedstrijd op Sportpark De Hutgraaf gaf een misrekening van deze inschatting te zien. Grol heeft in deze wedstrijd gestreden voor wat het waard was en verdiende bij het laatste fluitsignaal zeker meer dan dat het scorebord weergaf. Deze stand was echter onverbiddelijk en gaf duidelijk weer dat in het voetbalspelletje het altijd nog gaat om het maken van de doelpunten. En dan het liefst een goaltje meer dan de tegenpartij, dan telt pas de winst. Aan de inzet van de ploeg heeft het zeker niet gelegen. Optimaal gemotiveerd was de ploeg bereid om er vol voor te gaan om de deceptie en teleurstelling van een week geleden uit te wissen. Grol nam onmiddellijk het initiatief in de openingsfase. In het eerste kwartier kwamen zij daardoor een aantal malen gevaarlijk door voor het doel van de gastheren, echter nog zonder succes. Met goed voetbal trachtte men de thuisploeg te overrompelen, zoals na ruim een half uur spelen een mooie combinatie tussen Sander Nijhoff en Erwin van de Wolfshaar met een treffer bekroond had kunnen worden. De laatste schiet echter rakelings voor het doel langs. Intussen had overigens ook Dennis werk aan de winkel bij doelpogingen van o.a. Vincent van Helden en Raymond van der Laan. Op slag van rust brachten een serie corners onrust in het strafschopgebied van de gastheren, nadelige gevolgen bleven voor hen uit. Zoals ook gelijk na de thee toen Björn Koldewey met een schijnbeweging zijn tegenstander het bos in stuurde en uit zijn actie een hoekschop haalde. Bij de hoekschop kropen de gastheren letterlijk door het oog van de naald omdat een overigens verdienstelijk spelende Patrick Blanckenborg de bal niet over de lijn wist te tikken. Ook een schot op doel van Erwin van de Wolfshaar na wederom een vloeiende aanval was te zacht om de uitstekend keepende doelman Maarten Vintges in vrije positie te verontrusten. Een oude voetbalwet leert ons dat na zoveel gemiste kansen de tegenpartij er doorgaans mee gaat strijken. En aldus geschiedde, krap twintig minuten voor het eindsignaal ging Harm van Bon met de bal aan de haal en strafte weifelend verdedigen koelbloedig af, 1-0. Grol zette hierna alles op alles om het tij te keren, zelfs Patrick schoof in naar de frontlinie. Met alle risico’s van dien omdat Mendel Jansen met nog zes minuten op de klok nog meer zout in de reeds geslagen wonden had kunnen strooien. Ditmaal was Dennis Dibbets meester van de situatie, zoals hij dat zo dikwijls in het afgelopen seizoen voor zijn team is geweest. In de slotminuten deden de ingevallen Dennis Pasman en Simon Dibbets nog een paar verwoede en opportunistische pogingen om in elk geval de eer te redden, maar bij die pogingen bleef het ook. Gelet op de vele kansen die Grol kreeg of voor zichzelf uitspeelde, had succes er zeker ingezeten. Maar dan is het wel zaak om van de verkregen kansen er een aantal te benutten. De felicitaties aan het adres van Beuningse Boys en voor Grol en de supporters rest de wrange smaak dat de competitie 2008-2009 er definitief op zit. Voor allen die bij het vlaggenschip van de SV Grol betrokken zijn, bedankt voor dit voetbalseizoen en op naar het volgende seizoen met wellicht o.a. aartsrivaal Longa’30 als opponent.