Grol jeugd neemt afscheid van voetbalseizoen

16-06-2009

Afgelopen zaterdag hebben de jeugdleden van de sv Grol op verschillende manieren afscheid genomen van een bijzonder seizoen. De B jeugd ging fanatiek op de mountainbike te keer, zij hebben in 2,5 uur ruim 30 kilometer gefietst, door de prachtige achterhoekse omgeving. Na deze tocht keerden zij terug naar Den Elshof.

De C jeugd pakte de kruisboog op om hiermee te schieten, maar ging tevens klimmen op de nieuwe klimwand van Marveld recreatie. Vermoeid maar voldaan kwamen zij terug op Den Elshof.

De D, E en F jeugd hadden een programma op de velden van sportpark Den Elshof. Er werden hier voetbalwedstrijden in toernooivorm agewerkt, en er was een heuse 12 kamp voor de jeugd opgezet. Alle spellen werden dit keer zelf verzonnen en uitgevoerd door de sv Grol (eerder hadden zij de KNVB truuk).

Na de limonade en de ijsjes was het het tijd voor een korte lunch. De nu al wereldbekende broodjes kankworst vielen dan ook in goede aarde.

Inmiddels kregen alle kids ook nog een NL elftal supporters cd mee, en gingen zij de tribune op voor de penalty bokaal.

Remco Schuurmans winnaar penalty-bokaal.

Guus Iddink van KSH 1 stond deze keer onder de lat en deze sympathieke Harreveldse keeper had er zin in. Mark, Mike, Mika,Mart, Roar, Gymon, Gijs en Remco mochten namens hun leeftijdsklassen aantreden. Na een zinderende serie won uiteindelijk namens de A2 Remco Schuurmans de felbegeerde bokaal.

Hierna volgde nog een hoogtepunt en dat was de uitreiking van de titel "team van het jaar"
Genomineerd waren:
De Zaterdag selectie heeft dit seizoen laten zien, dat zij niet voor niets geselecteerd zijn voor dit reuzenteam. Deze giganten zijn nu al de schrik voor menig aankomend tegenstander. Hun verbluffende techniek en de drang om te scoren hebben de jury ervan overtuigd dat dit team genomineerd moest worden.
De E6, dit team heeft bewezen dat vakmanschap meesterschap is, dat zij als team kunnen groeien binnen een seizoen. Onder de bezielende leiding van hun trainer/ leider is dit team uitgegroeid tot een echt vriendenteam, en een team waar de Grol apetrots op is.
De C1, een groot kampioen met vele talenten, en dat hebben we met zijn allen ook nog eens kunnen zien op het afgelopen Marveld toernooi. Deze kanjers sleepten de titel in de wacht, en daar was alleen maar op gehoopt.
De B1, ook dit team heeft bewezen een groot en waar kampioen te zijn. Alle wedstrijden werden afgewerkt met power, kracht en inspiratie. Als hier geen talenten gescout zijn, weet niemand het meer.

De titel ging uiteindelijk naar de E6. Nu het seizoen ten einde is, de ballen opgeborgen zijn en de schoenen in het vet staan, kunnen we terug kijken op een bewogen en fraai seizoen.

Grol E6 team van het jaar.

Op naar het volgende.