Kampioenschap van Groenlo

24-08-2009

Opbrengst voor de Stichting Kanjers voor Kanjers!

De gebruikelijke voetbalwedstrijd om het Kampioenschap van Groenlo wordt dit jaar gespeeld op dinsdag 1 september a.s. Afgetrapt wordt er ’s avonds om 20.00 uur op het sportpark ‘Den Elshof’, oftewel de thuishaven van de sportvereniging Grol.
Inmiddels al diverse jaren achtereen spelen de eerste selecties van de beide Groenlose clubs tegen elkaar. In al die jaren is het Grolse Boys overigens nog nooit gelukt om van grotere broer Grol te winnen.

Dit jaar betekent de wedstrijd voor beide selecties de laatste testcase voorafgaande aan de nieuwe voetbalcompetitie seizoen 2009-2010, die zoals bekend in het weekend van zaterdag 5 en zondag 6 september a.s. van start gaat. Beide teams zullen dan ook ongetwijfeld in de formatie aan de aftrap verschijnen waarmee ook de nieuwe competitie zal worden ingegaan.

Zoals bekend stellen beide Grolse voetbalclubs de opbrengst van deze wedstrijd altijd beschikbaar aan een goed doel. Dit jaar is gekozen voor de Stichting Kanjers voor Kanjers, aan wie na afloop van de plaatselijke derby de opbrengst, bestaande uit een vrije gift van de toeschouwers, aangevuld met een donatie uit de verenigingskas van beide opponenten, zal worden overhandigd.

Stichting Kanjers voor Kanjers steunt lokale projecten ten behoeve van het welzijn van het kind. En dit laatste bij voorkeur door middel van sport en spel. Bekende ambassadeurs van deze stichting zijn oud-wielrenner en heden ten dage ploegleider Tristan Hoffman uit Groenlo en het huidige grote in Varsseveld geboren en in Aalten woonachtige wielertalent Robert Gesink.