Grol start nieuwe competitie met gelijkspel

06-09-2009

Speelronde: 1
Scheidsrechter: de heer G. de Graaf uit Didam
Eindstand: 1-1
Ruststand: 1-1
Scoreverloop: 43e min. 0-1 Tim van Bon en 45e min. 1-1 Sander Nijhoff
Gele kaarten: Sander Nijhoff van Grol
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Wouter Scharenborg, Tom Kaak, Robin Schuurmans, Frank Oosterholt en Juliën Harbers
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthoff, Dennis Pasman, Michel Kamphuis en Wouter Pillen
Midden: Simon Dibbets, Christian Pillen (70e min. Kevin Stöteler) en Lennard Walterbos
Voor: Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff en Björn Koldewey (65e min. Jean-Paul Papen)
Pupillen van de week:
Timo Wessels en Tim Zijdel
Sponsor wedstrijdbal
V.S.V.G. (Vrienden van de sportvereniging Grol)
Bijzonderheden:
Een wedstrijd waarin beide keepers (Dennis Dibbets van Grol en Maarten Vintges van Beuningse Boys) een hoofdrol voor zich opeisten.

De kop is eraf. De nieuwe voetbalcompetitie 2009-2010 is van start gegaan. Voor Grol 1 betekende dat afgelopen zondag de aftrap in de tweede klasse I van de KNVB.
Voor de eerste wedstrijd in competitieverband moest Grol 1 in eigen huis aantreden tegen Beuningse Boys 1. En om nu maar direct met de slotconclusie van deze wedstrijd op de proppen te komen: gelet op het grote aantal kansen had Grol 1 één ding moeten doen en dat is deze wedstrijd winnend afsluiten!
Met name in de eerste helft van deze competitieouverture hadden de volgelingen van trainer/coach Henry Golstein minimaal een 3-0 voorsprong moeten nemen, waardoor men de tweede helft rustig had kunnen uitspelen.
Grol ging voortvarend en wat belangrijker is met zeer goed voetbal van start. Reeds in de derde minuut van de wedstrijd was het spits Sander Nijhoff, die met een snoeihard schot via de vingertoppen van de goalie van Beuningse Boys de lat raakte. Grol had daarmee zijn visitekaartje afgegeven. En dit bleek later in het eerste bedrijf toen bij de legio opgezette aanvallen diverse Grolspelers, waaronder Lennard Walterbos, Erwin van de Wolfshaar en Björn Koldewey, de gelegenheid werd geboden om de eerste competitietreffer in het seizoen 2009-2010 op hun naam te schrijven.
En wat zo vaak in de voetballerij gebeurt, was ook nu het geval: het eerste doelpunt viel aan de andere kant. Op slag van rust was het Beuningse Boys dat via Tim van Bon geheel tegen de verhouding in op een meer dan gelukkige wijze de 0-1 liet aantekenen. Gelukkig voor Grol werd de stand nog in evenwicht getrokken alvorens invaller scheidsrechter De Graaf uit Didam voor het rustsignaal floot. Spits Sander Nijhoff wist de uitstekende keeper van de gastpartij te verrassen, waardoor er met een gelijke stand gerust kon worden.
In de tweede helft had Beuningse Boys in het eerste kwartier het betere van het spel. Goede aanvallen werden opgezet, maar in deze fase van de wedstrijd kwam nog eens aan het licht hoe goed aanvoerder Dennis Dibbets momenteel staat te keepen. Hetzelfde kon overigens afgelopen zondag ook worden gezegd van zijn collega doelverdediger Maarten Vintges aan de andere zijde. Beide doelverdedigers waren in deze eerste competitiewedstrijd onbetwist de beste acteurs op het groene kunstgras van het sportpark ‘Den Elshof’.

De geheel open wedstrijd had tot gevolg dat er zich over en weer diverse doelrijpe kansen voordeden, met die aantekening dat de meerderheid van die kansen op naam kwamen van de Grolvoorwaartsen, die deze middag helaas niet gelukkig waren in de afwerking. Daar waar dus een overwinning terecht zou zijn geweest, moest de Grolequipe genoegen nemen met een gelijkspel. Maar het vertoonde spel biedt in ieder geval voldoende perspectief voor de komende weken. En dit zeker omdat een aantal belangrijke spelers vanwege blessures nog ontbraken.
Zondag 13 september a.s. gaat Grol 1 in Nijmegen op bezoek bij Hatert 1. Vervolgens staat voor zondag 20 september a.s. de thuiswedstrijd tegen SDOUC 1 uit Ulft op het programma.

Uitslagen afgelopen zondag:
AWC – Quick 1888 2-0
Silvolde – Pax 2-1
Erica ’76 – Longa ’30 0-3
DIO ’30 – SC Bemmel 4-0
SDOUC – Hatert 5-0
Grol – Beuningse Boys 1-1

Programma zondag 13 september a.s.:
Pax – AWC
Longa ’30 – Silvolde