Optimale winst in dramatisch duel

14-09-2009

Speelronde: 2
Scheidsrechter: De heer G. van Veghel uit Didam
Eindstand: 0-1
Ruststand: 0-2
Scoreverloop: 15e min. 0-1, 73e min. 0-2, beide Sander Nijhoff
Gele kaarten: Mustafa Celik, Hatert
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Robin Schuurmans, Tom Kaak en Frank Oosterholt, Juliën Harbers,

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Wouter Pillen (46e min. Wouter Scharenborg), Jorrit Splitthof, Michel Kamphuis en Dennis Pasman
Midden: Simon Dibbets, Lennard Walterbos (83e min. Kevin Stöteler) en Christiaan Pillen,
Voor: Sander Nijhoff, Björn Koldeweij (67e min. Jean Paul Papen) en Erwin van de Wolfshaar

Bijzonderheden: Een wedstrijd om snel te vergeten

Na de enigszins teleurstellende remise van afgelopen zondag tegen Beuningse Boys, met als slotconclusie dat er twee kostbare punten gemorst zijn, trad Grol tegen Hatert aan in het Nijmeegse land.

Als we de voorspellingen van de vijf Achterhoekse trainers in de tweede klasse I serieus mogen nemen, dan verblijft deze opponent aan het eind van dit seizoen in de onderste regionen. Daarvan uitgaande zou het, zonder onderschatting overigens, een makkie moeten zijn voor de mannen van trainer Golstein. Hoe anders was de realiteit. Het sterk verjongde team van de gastheer Hatert, dat aan het einde van het afgelopen seizoen een bijna volledige leegloop kende, bleek in deze ontmoeting voor de Grolequipe niet eenvoudig aan de kant te zetten. Niet dat het spel van de gastheren van dat niveau was dat zij het vlaggenschip van Grol kon bedwingen, integendeel.

Over de hele linie gezien speelde Grol te matig, zwak en teleurstellend. Het gehanteerde tempo stelde de thuisclub steeds weer in staat waar nodig te corrigeren. Deze ontmoeting kende te weinig beleving, te onnauwkeurige passing, waardoor regelmatig onnodig balverlies, met name op het middenveld en te weinig handelingssnelheid om de tegenstander de volledige wil op te leggen. Niettemin kwam Grol in de 15e min. op voorsprong door Sander Nijhoff, die een van de weinige strakke voorzetten van Björn Koldeweij uit een corner, achter keeper Marcel van de Heuvel kopte.
Deze openingsscore had niet het bevrijdende effect dat de bezoekers, in geringe mate aanwezig, ervan mochten verwachten. Via pogingen van o.a. Bram Rhebergen had de thuisclub de kans om voor de thee nog roet in het eten te gooien.

Bij aanvang van de tweede helft werkte het kortstondige regenbuitje zeker nog niet verfrissend. Grol wist echter voldoende kansen te creëren om de einduitslag ruimer uit te laten vallen.

Stond in een paar acties de paal in de weg, ontbrak de juiste eindpass, niets was te dol om de tegenstander het gevoel te geven dat er deze middag wellicht iets te halen viel. Tot in de 73e min. wederom Sander Nijhoff het net wist te vinden. Op keurige wijze rondde hij een aanval af door de bal onder de uitgelopen keeper laag in te schieten, 0-2.

Het verzet was hiermee nog niet gebroken. De uitstekend acterende laatste man Daniël Bookelmann speelde als een rots in de branding en weerhield al corrigerende de Grolspitsen van scoren. Niettemin, de geboden mogelijkheden hadden een grotere uitslag op het overigens matig werkende scorebord moeten vertonen. Resumé, blij zijn met de punten en voor volgende week tegen SDUOC lering trekken uit dit duel.

Uitslagen afgelopen zondag:
Pax – AWC    2-2
Longa ’30 – Silvolde  3-2
SC Bemmel – Erica ’76  4-2
Beuningse Boys – DIO ’30  2-2
Quick 1888 – SDOUC  5-0
Hatert – Grol    0-2

Programma zondag 20 september a.s.:
PAX – Quick 1888
AWC – Longa ‘30