Grolman Adrie Wittenbernds onderscheiden

19-09-2009

GROENLO - Oud voorzitter van de supportersclub van de s.v. Grol en de persoon die wekelijks het verslag van de Grol 1 schrijft, Adrie Wittenbernds is zaterdag 19 september Koninklijke onderscheiding. Burgemeester Henk Heijman mocht hem namens de Koningin de onderscheiding als Lid in de Orde van Oranje-Nassau overhandigen voor zijn vele vrijwilligerswerk binnen de gemeente- Oost Gelre en Berkelland.

Van 1974 tot 1989 was hij voorzitter van Harmonie Concordia in Beltrum. Als voorzitter is hij in die tijd één van de drijvende krachten achter de realisatie van het clubgebouw Dacapo. Het gebouw is onontbeerlijk om de repetitie-avonden te kunnen houden. Daardoor ook onontbeerlijk voor de (culturele) leefbaarheid in een klein dorp. Concordia is vaak als muzikale ondersteuning aanwezig bij allerhande dorpsactiviteiten. Mede door de enorme inzet van Adrie, zowel fysiek als bestuurlijk, is de verbouwing voor Concordia in 1984 gerealiseerd. Zijn lidmaatschap van Concordia dateert al vanaf 1959.

In 2001 tot 2003 werd hij opnieuw voorzitter van Concordia. Zeven jaar geleden kwam de muziekvereniging in zwaar weer. Wittenbernds nam in die periode de taak op zich om de vereniging weer vlot te trekken. Dit is gelukt, waardoor Beltrum weer een florerende muziekvereniging heeft.

Van 1984 tot heden is hij lid van Carnavalsvereniging de Knunnekes. In 2009 is hij 25 jaar spelend lid van Dweilorkest de Knunnekes.

Van 1984 (25 jaar) tot heden geeft hij de kinderen een feestelijk Sinterklaas intocht. Ook is hij vanaf 2004 tot heden: Jurylid en bestuurslid Open Nederlands Kampioenschap Dweilorkesten in Groenlo.