Grol levert drie punten in!

20-09-2009

Speelronde:   3
Scheidsrechter:  de heer A.W.A.H. van Beek uit Enschede
Ruststand:   1-1
Eindstand:   1-2
Scoreverloop: 17e min. 0-1 Ron Prinsen, 44e min. 1-1 Sander Nijhoff en 83e min. 1-2 Kay Lamers
Gele kaarten:  Michel Kamphuis van Grol
Rode kaarten:  geen
Afwezig bij Grol: Wouter Pillen, Tom Kaak, Robin Schuurmans, Frank Oosterholt en Juliën Harbers

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Scharenborg, Dennis Pasman en Michel Kamphuis Midden: Simon Dibbets (76e min. Björn Koldewey), Christian Pillen (40e min. Luc te Veluwe) en Lennard Walterbos
Voor: Jean-Paul Papen, Sander Nijhoff en  Erwin van de Wolfshaar (62e min. Kevin Stöteler)

Pupillen van de week:
Thom Hulshof en Ids de Vries

Sponsor wedstrijdbal
Brouwerij De Klok in De Lange Gang

Bijzonderheden:
De verslaggever van deze rubriek moest zich deze keer laten vervangen vanwege een plezierige omstandigheid. A3 proficiat met de Koninklijke Onderscheiding. Je hebt het meer dan verdiend!

Het eerste team van Grol mag dan wel meer dan voldoende voetbalkwaliteit herbergen om een goede prestatie neer te zetten in de tweede klasse van de KNVB. Maar wanneer er net als afgelopen zondag wordt gekozen voor een dergelijke wedstrijdmentaliteit, anders gezegd: wanneer er verzuimd wordt om de minimaal vereiste vorm van strijd aan de dag te leggen, zullen er deze competitie nog veel meer wedstrijden onnodig worden verloren.

Daar waar er in de eerste competitiewedstrijd tegen Beuningse Boys 1 nog een acceptabele prestatie werd geleverd, liet de hoofdmacht van Grol evenals in de overigens gewonnen uitwedstrijd tegen Hatert 1 ook afgelopen zondag tegen het Ulftse SDOUC de eigen aanhang helemaal in de kou staan. Met uitzondering van doelman Dennis Dibbets en verdediger Michel Kamphuis werd er veel te slap en zonder enige vorm van bezieling gevoetbald. Hieraan mag dan ook het verlies tegen SDOUC worden verweten. Wat betreft voetbalcapaciteiten doet Grol totaal niets onder voor de Ulftse equipe van trainer/coach Wilco Geerts. In dat daglicht gezien is de geleden thuisnederlaag van afgelopen zondag nu al een gevoelige smet op het competitieverloop in het seizoen 2009-2010.

Voornamelijk door het slappe optreden van Grol had SDOUC in de eerste helft het betere van het spel. De gasten namen derhalve een verdiende 0-1 voorsprong via een fraaie goal van Ron Prinsen. Grol had vervolgens alle geluk aan haar zijde dat er in de 29e minuut een doelpunt van SDOUC wegens een dubieus buitenspelgeval werd afgekeurd. Wel toonde Sander Nijhoff kort vóór rust zijn klasse als spits door een voorzet van Jean-Paul Papen uiterst uitgekiend in te koppen: 1-1. Het gevolg hiervan was dat Grol tegen alle verhoudingen in met een 1-1 gelijkspel aan de theepauze mocht beginnen.

In de tweede helft liet SDOUC zich meeslepen in het slappe voetbal van Grol. Dit had tot gevolg dat Grol zich een aantal kansen kon creëren. In deze fase van de wedstrijd mocht Erwin van de Wolfshaar bijna zijn eerste competitietreffer van dit seizoen op zijn naam schrijven. De aanvaller uit Vragender zag zijn schot na een voorzet van Jean-Paul Papen via de binnenkant van de paal teniet gaan. Hierna kregen de toeschouwers op het sportpark ‘Den Elshof’ zoals eigenlijk de gehele wedstrijd te maken met een scala aan foutieve passes, een niet meer te tellen aantallen blessuregevallen, een wedstrijd met een tempo dat past bij de vijfde of zesde klasse en zoals hiervoor opgemerkt een duel zonder enige vorm van strijd.

Nadat scheidsrechter Van Beek in de 38e minuut na rust een duidelijke buitenspelsituatie over het hoofd zag, was het verdediger Dennis Pasman die geheel onnodig een tegenstander in het strafschopgebied onderuit haalde met het gevolg dat SDOUC een strafschop mocht nemen. Vanaf de elfmeter stip maakte Kay Lamers geen fout: 1-2.

Teleurstelling derhalve alom en dat zeker onder de trouwe achterban van Grol. Het is derhalve een meer dan morele plicht van Grol om in de komende wedstrijden het een en ander recht te zetten. Op het programma staan de komende weken twee uitwedstrijden, te weten zondag 27 september a.s.: Quick 1888 - Grol en zondag 4 oktober a.s.: DIO ’30 - Grol.

Uitslagen afgelopen zondag:
Pax - Quick 1888  0-0
Silvolde - SC Bemmel  2-2
AWC - Longa ’30  0-3
DIO ’30 - Hatert   2-1
Erica ’76 - Beuningse Boys 1-2
Grol - SDOUC   1-2

Stand na afgelopen zondag:
DIO’30   3 wedstrijden  7 punten (8-3)
AWC   3 wedstrijden  7 punten (7-3)
Longa ’30  3 wedstrijden  6 punten (7-5)
SDOUC   3 wedstrijden  6 punten (7-6)