Grol F3 - Gendringen F1

21-09-2009

Op waarschijnlijk de laatste echte zomerse dag van dit jaar speelde Grol F3 alweer zijn tweede competitie wedstrijd van dit seizoen. Bij het ontbreken van een vaste keeper, was Mik deze keer degene die zou starten onder de lat. Omdat hij tevens ook de aanvoerder was, mocht hij de warming-up verzorgen. Dit verliep zo soepel dat we vervolgens in de wedstrijd direkt frank en vrij ten aanval trokken.
Bij Gendringen stond echter een "echte" keeper op goal , die van geen wijken wilde weten en er keer op keer een hand of voet tussen wist te krijgen. Een oude voetbalwet gaat dan in werking treden: als je zelf niet scoort, dan gaat de goal aan de andere kant vallen, zo ook hier: twee snelle counters van Gendringen zorgden er voor dat onze verdedigers Jurre, Kjelt en Ties het nakijken hadden.
Ondanks de 0-2 achterstand hielden we goede moed en bij de eerste beste scrimmage voor de goal van Gendringen wist Titus de 1-2 te scoren. Toen Stijn vervolgens met zijn knie een met veel gevoel opgezette corner van Thieme van richting veranderde, bleef de keeper van Gendringen het antwoord schuldig en was het 2-2.
Dit gaf zo veel vertrouwen dat Thieme even later op aangeven van Kjelt via een snelle uitval over links de 3-2 liet aantekenen. Gendringen bleef vervolgens wel aandringen via hun snelle man Achmed, maar ons middenveld bestaande uit Tygo , Niek en Titus hield de lijntjes met de achterhoede kort, waardoor Gendringen niet echt gevaarlijk kon worden.
Toen Niek vervolgens een door Gendringen afgeslagen bal vol op de schoen nam, scoorde hij met een prachtige volley in de linker bovenhoek de 4-2. Gendringen kon dit natuurlijk niet op zich laten zitten en wist vlak voor de rust toch nog hun derde treffer te scoren, waardoor we met een 4-3 stand naar de ranja gingen.
In de rust hebben we van keeper gewisseld, Stijn mocht het geel-zwarte shirt en bijbehorende handschoenen van Mik overnemen. Hij kon direkt vol aan de bak want Gendringen was nog niet van plan zich bij de 4-3 stand neer te leggen. Na het nodige kunst en vliegwerk van onze keeper op de Gendringse schoten, duurde het daarna ook niet meer lang of Gendringen liet de 4-4 stand aantekenen. Dit was voor onze leider Mark het moment om Stijn direkt vanachter de goal te coachen, waardoor er weer wat meer rust in het spel van hem en de achterhoede kwam.
Intussen soleerde en pingelde Tygo in de voorhoede of het een lieve lust was. Jurre probeerde af en toe via rushes vanuit de achterhoede voor gevaar voor de goal van Gendringen te zorgen. Mik liet een staaltje van zijn kunnen zien, toen hij met een mooie beweging Titus vrij voor de keeper zette, waardoor de scheidsrechter de 5-4 mocht opschrijven.
Ondanks de toenemende warmte, waar we allemaal een behoorlijk rood hoofd van kregen, bleef Gendringen tot het eind toe aanvallen waardoor de 5-5 stand een geheel terechte eindstand voor beide partijen was.
Hierna gingen we penalty schieten, of was het toch latje schieten? In ieder geval wisten 5 van onze 9 spelers tot groot vermaak van de aanwezige toeschouwers de bal op de lat te leggen! Al met al kijken we terug op een plezierige voetbalmorgen.