Thuisclub benut kansen effectiever

Scheidsrechter: de heer M.J. van Beek uit Enschede
Eindstand: 4-2
Ruststand: 2-1
Scoreverloop: 14e min. 1-0, Kevin Stöteler, 36e min. 1-1, Cirano Leming, 39e min. 2-1, Cirano Leming, 55e min. 2-2, Kevin Stöteler, 73e min. 3-2, Majid Himi, 86e min. 4-2, Majid Himi.
Gele kaarten: Bas Peters en Cirano Leming, beide Quick 1888, Jorrit Splithoff en Lennard Walterbos, beide SV Grol.
Rode kaarten: Michel Kamphuis, SV Grol.
Afwezig bij Grol: Christian en Wouter Pillen, Frank Oosterholt en Tom Kaak, Robin Schuurmans (blessures)
Juliën Harbers (afwezig).
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Wouter Scharenborg, Michel Kamphuis, Luc te Veluwe (83e min. Dennis Pasman, Jorrit Splitthoff.
Midden: Simon Dibbets, Bjorn Koldeweij, Lennard Walterbos,
Voor: Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar (83e min. Jean Paul Papen) en Kevin Stöteler.
Pupillen van de week: n.v.t.
Sponsor wedstrijdbal: n.v.t.
Bijzonderheden: Voor het eerst in de clubhistorie speelde Grol 1 een wedstrijd tegen Quick 1888.

Vol goede moed en onder fraai herfstweer trokken wederom talrijke Grolsupporters richting Nijmegen om hun club aan het werk te zien tegen een van de oudste amateurclubs, met een rijke historie in ons voetballand. Inderdaad vol goede moed, al gaf het spel in de laatste competitieduels daar niet direct aanleiding toe. Ogenschijnlijk leek het wel of er een soort van grauwsluier, een soort matheid aanwezig was dat het goede spel bij vlagen getoond in de oefensessie deed vervagen. Het is daarom zaak om de rust en eenheid te bewaren en scherp en alert te blijven trainen, opdat dit voornoemde ten goede komt. Het is onderhand genoegzaam bekend welke promotie mogelijkheden er zich in dit voetbalseizoen voordoen, dus op voldoende gemotiveerde tegenstanders kan het vlaggenschip van de SV Grol rekenen. Ook op sportpark De Dennen in Nijmegen was dat het geval, al waren de eerste mogelijkheden in de openingsfase zeker voor de blauw-witten.

Na een klein kwartier kreeg Quick meer grip op de wedstrijd en ontstonden er een aantal hachelijke situaties, zonder gevolgen overigens voor het Grol doel. Vooraf had Grol de leiding genomen via een vlot uitgevoerde aanval met een dito afronding, een schot in het dak van het doel, door Kevin Stöteler. Dit doelpunt werkte echter onvoldoende inspirerend, het waren de gastheren die zich uitstekende kansen wisten te creëren, o.a. door Armin Durmic. Het duurde tot amper tien minuten voor de rust alvorens zij via Cirano Leming succesvol werden. De fysiek sterke aanvaller legde tot tweemaal toe de Grolverdediging in de luren door even zovele keren de bal buiten bereik van Dennis Dibbets in de korte hoek te tikken.

Direct na de thee kreeg Grol een paar goede mogelijkheden, maar nu werkte keeper Alwies Hendriks niet mee. Toch moest hij in de 55e min. capituleren op een strak ingeschoten strafschop door Kevin Stöteler.

De stand was weer in evenwicht en het spel golfde over en weer. Voor beide doelen deden zich situaties voor om te scoren, maar beide teams hadden dikwijls weinig geluk in de afwerking. In de 72e min. was Michel Kamphuis onfortuinlijk in zijn verdedigende actie binnen de zestien meter, een rode kaart werd zijn deel en Majid Himi mocht vanaf de stip met een treffer zijn ploeg weer aan de leiding brengen. Nog geen minuut later had Sander Nijhoff de stand weer gelijk kunnen trekken, maar zijn inzet uit wederom een penalty wist de doelman te keren.

In de slotfase, met een overtalsituatie voor de gastheren, bracht Majid Himi met de 4-2 de einduitslag op het scorebord door alleen door de gehavende Grolverdediging te lopen.

A.s zondag wacht Grol in DIO’30 in Druten wederom een pittige tegenstander en zeker geen gemakkelijke opgave. De steun van de supporters zal voor het team onontbeerlijk zijn.

Uitslagen afgelopen zondag:
Longa ’30 – PAX   2-1
SC Bemmel – AWC   2-1
Beuningse Boys – Silvolde  1-2
Hatert – Erica’76   0-5
SDUOC – DIO’30   2-2
Quick 1888 – Grol   4-2

Programma zondag 4 oktober a.s.:
Longa’30 – Quick 1888
PAX – SC Bemmel