Grol E5 - SDOUC E4: 3de overwinning voor Grol E5.

04-10-2009

De E5 begon met veel zin de wedstrijd tegen SDOUC E4, ze begonnen met als volgt: Gijs Eekelder in de goal. Linksback Jorn Heming en rechtsback Tjaard Hooch Antink. Op het middenveld links Thijs Reijrink en rechts Didiet Milius. De spitsen waren Tijmen Lageschaar op rechts en Manuel Rensink links, Wissel stond Thomas Hofman. Jorg Wellink was afwezig. Na een actie van SDOUC die mis ging kreeg Gijs de bal. Gijs schopte de bal naar Tijmen die met zijn snelheid naar de goal ging. Hij legde de bal voor Manuel en Manuel schopte hem in de goal 1-0. Door goed samenspelen van Grol kreeg Thijs een schietkans, helaas kwam de bal op de paal. Meteen daarna counterde SDOUC goed en scoorden ze de 1-1. Direct na de aftrap zette Tijmen en Manuel veel druk op de SDOUC verdediging, maar de keeper van SDOUC voorkwam steeds een doelpunt. Goed jagen van de spitsen leidde tot een voorzet van Thijs en Didiet kon zo afronden en de 2-1 scoren. Vlak voor rust kwam SDOUC op gelijke hoogte door een schot in de hoek. Waardoor de ruststand 2-2 was.

De 2de helft begon Grol een stuk feller dan de eerste. Daardoor kwamen er direct veel kansen voor Grol.  Helaas stonden paal en lat (Thijs 2 keer, Tjaard en Thomas beide 1 keer) doelpunten in de weg. Het derde schot van Thijs was wel raak en ging in de kruising 3-2. Na een goede voorzet van Thijs schoot Thomas de 4-2 in de hoek. Verdediger Tjaard ging ook een keer mee in de aanval, zijn pass bereikte Tijmen, die de 5-2 binnen tikte. SDOUC kwam ook nog een paar keer in de aanval maar die werden goed onderschept door Jorn en Didiet die nu even achterin stonden. De 6-2 kwam door een schot van Thijs van 15 meter. De 7-2 kwam door een voorzet van Tijmen die werd benut door Manuel. De 8-2 door opnieuw een fraai schot van Thijs. De wedstrijd eindigde met een schot van Tjaard die net mis ging. De eindstand is 8-2. Grol E5 staat nu eerste in de competitie met 39 doelpunten voor en 4 tegen. De komende weken speelt Grol E5 tegen de naaste concurrenten VVG’25 E5 uit en Trias E5 thuis.