Tonnie Zieverink ere lid bij de s.v. Grol

05-10-2009

GROENLO – Grol secretaris Tonnie Zieverink (50) is maandagavond 5 oktober tijdens de algemene ledenvergadering van s.v. Grol onderscheiden als ere lid van de Grolse voetbalclub. Deze onderscheiding is de hoogste verenigingsonderscheiding van s.v. Grol.

Tonnie heeft bij de club een hele carrière achter zich. Hij voetbalde bij de junioren tot de A1 selectie en bij senioren tot en met Grol 1. Tevens is Tonnie jeugdleider en trainer geweest en begeleider van seniorenteams. Hij is lid van het hoofdbestuur sinds 1989 en lid van het jeugdbestuur geweest in de functie van secretaris van 1989 tot 2003. Ook is hij nog 1 jaar voorzitter geweest van het jeugdbestuur in de periode 1999 tot 2000. Sinds 2003 is hij verenigingssecretaris en sinds 1989 lid van het Internationale Marveldtoernooi bestuur als commissie- c.q. bestuurslid (secretaris).

“In mijn bijna 25 jaar als voorzitter van s.v. Grol heb ik nu drie secretarissen mogen onderscheiden als ere lid van de vereniging”, vertelt Theo Huijskes.

Tonnie die natuurlijk enorm verrast was met deze onderscheiding, draagt de gouden speld op aan iedereen die iets doet bij de vereniging. Zijn vrouw en moeder werden als blijk van dank in de bloemen gezet.

Sinds het 91 jarige bestaan van s.v. Grol zijn er nu 23 personen onderscheiden met de gouden speld als ere lid.

Voorzitter Theo Huijskes reikte deze avond ook vier gouden 'Grol’ spelden uit aan leden die 50-tig jaar of langer lid zijn van de club. “Vanaf de start in 1993 bij het 75-jarig bestaan tot en met 2009 hebben reeds 53 personen de gouden ‘Grol’ speld ontvangen”, vertelt de voorzitter.

Dit jaar kregen de heren Bernard Bos (lid sinds 1 september 1959), Jan Giesbers (lid sinds 1 september 1959), Max de Vries (lid sinds 1 september 1959) en Theo Theissen (lid sinds 1 oktober 1959) de gouden ‘Grol’speld uit handen van Theo Huijskes.