1e ronde woensdag F-competitie

09-10-2009

Afgelopen woensdag was het zover. Exact om 18.00 uur begonnen de 4 wedstrijden voor de Albert Heijn F-competitie op ons mooie sportpark.
Zoals altijd waren het weer spannende wedstrijden met vele mooie doelpunten.
Neem de wedstrijd tussen Barcelona en Juventus. Het leek aanvankelijk een makkie te worden voor Juventus, totdat de scheidsrechter er achter kwam dat Juve 1speler meer in het veld had staan dan Barca. Toen het eenmaal 8 tegen 8 was, was de weerstand van Barca groter en vocht het terug. De voorsprong bleek echter onoverbrugbaar, waardoor het uiteindelijk 8-2 werd voor Juventus.
Op het veld ernaast werd de wedstrijd tussen Real en Liverpool gespeeld. Ook dit is natuurlijk een europese topper en dat was te zien. Het spel werd in een hoog tempo gespeeld en het golfde op en neer. Het hoge tempo resulteerde in een doelpuntrijk festijn, waarbij Liverpool aan het langste eind trok. Zij wonnen dan ook met 5-1 van Real.
Op veld 1 ook 2 wedstrijden, 2 krakers kunnen we wel zeggen. Eerst over de wedstrijd tussen PSV en Ajax. Hier waren een aantal nieuwe coaches te zien en zij lieten van het eerste fluitsignaal zien dat zij niet voor niets coach zijn van een topclub. Wat deze 2 ploegen lieten zien is bijna ongelovelijk. Het ene na het andere technische hoogstandje werd gepresenteerd. Een lust voor het oog. Het ging lang gelijk op, maar toch moest PSV, Ajax laten lopen en werd het 5-8 voor de Amsterdammers.
Rest mij nog de topper van het oosten. Twente tegen De Graafschap. Dit was een echte topper.
Tot de rust speelde Twente mooi voetbal en de Graafschap ging hier in mee. Het was een hoogstaand duel, waarbij beide keepers regelmatig in actie moesten komen.
In de tweede helft kon de ploeg uit Doetinchem het hoge tempo niet meer volgen en moest Twente de overwinning laten. Het werd uiteindelijk 13-1.

Zoals u kunt lezen, is deze competitie zeker de moeite waard om te kijken. Al was het maar dat het gewoon leuk is om de kleinsten van de Grol te kunnen zien voetballen.
Ik wil u daarom ook uitnodigen om woensdag a.s. te komen kijken naar de Albert Heijn F-competitie. We beginnen weer om 18.00 uur.