Grol profiteert optimaal

Scheidsrechter: de heer D.H.S. Bierma uit Wagenborgen
Eindstand: 1-0
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 51e min. 1-0, Jean Paul Papen.
Gele kaarten: Maikel Ruitenga, Evert Palm en Dave Berendsen, allen Erica’76
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Wouter en Christian Pillen, Tom Kaak, Kevin Stöteler, Robin Schuurmans en Frank Oosterholt, blessures. Juliën Harbers, afwezig.
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthoff, Wouter Scharenborg, Dennis Pasman en Michel Kamphuis, Midden: Simon Dibbets, Lennard Walterbos, Bjorn Koldeweij en Jean Paul Papen (87e min. Tim Hubers),
Voor: Sander Nijhoff en Erwin van de Wolfshaar (83e min. Bart Porskamp).
Pupillen van de week:
Sven Hofman en Luuk Ottink, beide uit Grol F9
Sponsor wedstrijdbal:
Snackbar Floor uit Groenlo
Bijzonderheden: Scheidsrechter Bierma, wonend onder de rook van Delfzijl, reisde minimaal vijf en half uur om zegge en schrijve anderhalf uur te fluiten.

Door de eclatante overwinning van afgelopen zondag, uit tegen DIO’30, heeft Grol zichzelf een uitstekende dienst bewezen. De aansluiting op de ranglijst werd behouden. Maar wat nog veel belangrijker is, het vertrouwen in eigen kunnen heeft mede hierdoor een geweldige, wellicht noodzakelijke injectie gekregen. Zaak is nu om deze lijn door te trekken tegen een tegenstander die het zijn opponent in de voorgaande wedstrijd (SDOUC) knap lastig heeft gemaakt. Vooral fysiek heeft men kennelijk nogal stevig huis gehouden, waardoor het voor Grol zaak is om de boel heel te houden. Bij een nog ruimer gevulde ziekenboeg zal het team en trainer Golstein zeker niet gebaad zijn. Ondanks dat Pluvius vanaf de aftrap zijn uiterste best deed om roet in het eten te gooien, wisten beide partijen een redelijke partij voetbal op de mat te leggen. Zeker voor de neutrale toeschouwer viel er volop te genieten en kregen in hun ogen de gasten te weinig, gelet op de diverse kansen en mogelijkheden. Vooral paal en lat stonden hun succes in de weg, of anders gezegd het hield Grol op het been.

In het midden van de eerste speelhelft ontbrak het de gasten aan geluk bij schoten van Evert Palm en Dave Berendsen. In deze fase kwam Grol goed weg zonder daar direct veel acuut gevaar tegenover te stellen. De kansjes deden zich wel voor, maar de rust en de accuratesse ontbraken veelal voor het vijandelijke doel. Wel was het kenmerkend dat zodra het opbouwende spel plaats ging maken voor de lange bal, de speelwijze van de tegenstander op dat moment, daar ook het meeste gevaar voor het doel van Grol uit voortvloeide.

Vier minuten na de rust kreeg Sander Nijhoff een uitgelezen kans. Zijn schot in de korte hoek wist doelman Timo Verijzer nog te pareren. Twee minuten later moest de laatste wel de gang naar het net maken op een inzet van Jean Paul Papen. Laatstgenoemde rondde een fraaie voorzet van Erwin van de Wolfshaar koelbloedig af, 1-0.

De gasten waren niet van plan de punten zomaar in Groenlo achter te laten. Mark Pieper en Maikel Ruitenga waren dichtbij succes, zeker de laatste die ongehinderd in mocht koppen.

In de slotfase kreeg Grol meer en meer kansen omdat de tegenstander nadrukkelijk op jacht was, o.a. door een behendige en uiterst gevaarlijke Dave Berendsen, naar de gelijkmaker.

Zover kwam het echter niet meer, omdat Grol deze koek tot ver in de royale blessuretijd niet meer aan liet branden. De gedesillusioneerde gasten stonden met lege handen, terwijl die neutrale toeschouwer hun wel een puntje had gegund.

A.s zondag speelt Grol om 14.30 uur uit, in en tegen promovendus Silvolde.

Uitslagen afgelopen zondag:
Bemmel SC – Longa’30 5-2
Beuningse Boys – Pax 0-1
Hatert – AWC 0-2
SDOUC – Silvolde 1-0
Grol – Erica’76 1-0
Quick 1888 – DIO’30 1-1

Stand na afgelopen zondag:
1) AWC - 6 wedstrijden 13 punten (13-  6)
2) Bemmel SC - 6 wedstrijden 11 punten (15-13)
3) Silvolde - 6 wedstrijden 10 punten (13-  8)
4) Grol - 6 wedstrijden 10 punten (11-  9)