Grol F6 – Longa ’30 F9

12-10-2009

Het was weer tijd voor de streekderby: Grol tegen Longa ‘30, dit keer Grol F6 tegen Longa ’30 F9. Een zeer belangrijke poulewedstrijd, immers na vier gespeelde competitiewedstrijden hebben beide teams 12 punten in de wacht gesleept en staan nummers 1 en 2 in de poule.

Om 08.30 uur vond de aftrap plaats en al meteen werd duidelijk dat het een enerverende wedstrijd zou worden. Beide teams gingen er vol tegenaan. Na een paar spannende spelminuten kwam de eerste goal van de wedstrijd. Helaas viel deze in het doel van Grol. Stand: 0-1

Grol hervond zich snel en ging weer vol in de aanval. Ongeveer halverwege de eerste helft lukte het Longa om helemaal vrij voor de goal van Grol-keeper Jorn Rijkenbarg te komen. Jorn speelde echter een fantastische wedstrijd en hield de bal dan ook formidabel uit de goal.

Kort daarop volgden nog twee geweldigen reddingen van de keeper, maar helaas werd Grol net voor rust uitgespeeld waarna Longa 0-2 kon scoren.

In de eerste paar minuten na de rust scoorde Jelle Kok een geweldige goal voor Grol: 1-2. Vervolgens gingen de aanvallen over en weer, met veel spannende momenten aan beide kanten van het veld, maar zonder dat er een goal viel.

Halverwege de tweede helft blesseerde de keeper zijn hand, waardoor hij helaas gewisseld moest worden voor een veldspeler: Jill Maarse.

Deze wisseling zorgde ook voor een kentering in de wedstrijd, helaas in het nadeel van Grol. Ondanks dat Grol er nog steeds vol voor ging, lukte het Longa steeds vaker om vanuit een counter Grol uit te spelen en een goal te maken.

Eindstand: 1 – 4.

Een pleister op de wonde is dat de wedstrijd Ulftse Boys F5 tegen AD ’69 F2 in het voordeel van AD ’69 werd beslist: 0-8. Hierdoor is de stand in de poule:

1.     AD ’69, 15 punten uit 5 wedstrijden, doelsaldo + 54

2.     Longa ’30 F9, 15 punten uit 5 wedstrijden, doelsaldo + 43

3.     Varsseveld F6, 12 punten uit 4 wedstrijden, doelsaldo + 15

4.     Grol F6, 12 punten uit 5 wedstrijden, doelsaldo + 21

Het blijft spannend in de top van deze poule, de middenmoters hebben 7 punten of minder uit 5 wedstrijden. Dus een aanzienlijk verschil tussen de bovenste vier en de rest van de poule.

Volgende week speelt Grol F6 uit tegen SDOUC F6, de nummer 12 in de poule. Dus met veel inzet en een beetje mazzel halen we dan de volgende drie punten binnen.

Voor Grol F6 hebben gespeeld: Lenn Grutters, Jarno Hillen, Tjark Hooch Antink, Jelle Kok, Jill Maarse, Gijs Olyslager, Bridget Reukers, Jorn Rijkenbarg, Björn Verstappen.

Eindstand: 1 – 4.

1. AD ’69, 15 punten uit 5 wedstrijden, doelsaldo + 54