Grol MB1 - VIOS B. MB1

02-11-2009

Deze zaterdagmorgen 10.30 uur  was het weer eens genieten op het sportpark D’n Elshof van de sv Grol.

Een geweldig sportcomplex met een schitterend hoofdveld, 2e veld, 3e veld maar vandaag op het 4e veld stonden opnieuw de meeste toeschouwers te kijken naar de wedstrijd tussen de blauwwitte meiden van de GROL MB1  tegen  de kampioensmeiden van vorig jaar VIOS MB1.

Ja meiden zult u zeggen ja de sv Grol heeft dit jaar weer een enthousiast meiden team bij elkaar gekregen, en een even enthousiast trainer, leiderstrio.

En dat meisjesvoetbal in is blijkt wel uit het feit dat we donderdagavond  met  een grote bus met al onze meiden en een aantal meiden uit Beltrum de wedstrijd hebben bij gewoond in Zwolle waar de Nederlandse dameselftal tegen de dames van Macedonie moesten spelen.

Onder 6000 vrouwelijke toeschouwers en een handjevol heren werden de Macedoniers van de mat gespeeld met 13-1. Het was een happening voor alle meiden.

Vandaag moesten de meiden dus zelf aan de bak en het werd een aantrekkelijk schouwspel, en zeker promotie voor het meisjesvoetbal onder leiding van de voortreffelijke vrouwelijke scheidsrechster Yvonne, die dit vrouwelijke spelletje al langer kent.

Met Lotte in het doel, ivm verhindering  van onze vaste  en sterke keepster Yanique

Saimi, Bente, Anne, en Carmen achterin, Britt, Inge en Bregje op middenveld en Yet, Maxim en Josca voor begonnen we aan de wedstrijd. Daphne, Manouk, Lynn en Lisanne en Milou begonnen op de bank, maar kwamen in de loop van de wedstrijd allemaal aan het spelen. Miep en Dieuwertje kunnen vanwege hun blessures nog steeds niet spelen.

Al snel werd duidelijk dat Vios beschikte over een sterke en snelle spits Heleen en deze opende na 10 minuten de score met een hard schot waarbij de foutloos keepende  goalie Lotte kansloos was.

Onze meisjes lieten het balletje goed rondgaan en met goed verzorgd veld en positiespel boden we zeer goed tegenstand. Toch kwam Vios op 0-2 na balverlies op het middenveld pakte Kimberly de bal op en schoot de bal in de touwen.

Maar onze blauwwitte meiden  bleven erin geloven en een verdiende tegentreffer hing in de lucht en die kwam er ook na een vloeiende aanval kwam de bal bij onze snelle Yet en deze prikte de bal met een mooie boog over de keepster van Vios 1-2.

Vios zocht steeds met de lange bal de snelle spits Heleen omdat de spelbepaler van Vios uit de wedstrijd werd gespeeld door onze voortreffelijk spelende Inge. Op het middenveld werden stevige duels uitgevochten. En voorin zorgden onze meiden voor veel onrust bij de zwartgele meiden. En achterin werd met veel balgevoel gevoetbald.

Daar waar de meeste selectie grolelftallen problemen hebben met talentvolle keepers hebben we deze middag weer eens genoten van een sterk keepende Lotte die in het doel stond of als ze er al jaren niets anders doet. Chapeau.  Toch kwam Vios net voor de rust

op 1-3 wederom door de goedvoetballende spits Heleen.

Na de  thee en het welverdiende stukje Liga gingen we even een  positiewisseling doorvoeren.  Bregje werd op de makkelijk scorende spits heleen gezet.

We kwamen furieus uit de startblokken en kregen een veldoverwicht.

Josca kreeg een goede kans om de aansluitingstreffer te scoren. Maar helaas stond het vizier niet helemaal op scherp. Vios werd onder druk gezet maar bleef overeind omdat wij vergaten de aantal kansjes te verzilveren. Yet was een last voor de verdediging van Vios en het scheelde maar een haar of ze had de tweede erin geschoten maar haar inzet ging rakelings langs. Bregje vocht met heleen mooie duels uit maar zij bleef met verve overeind.

Vios kwam de tweede helft niet meer tot scoren daar wij verdedigend zeer sterk stonden te voetballen en Lotte heer en meester was in haar doelgebied.

Het bleef bij deze 1-3 eindstand en uiteindelijk waren er allen maar winnaars, het talrijke publiek, Vios en onze eigen meiden want ze hebben gevochten en zeer goede wedstrijd op de groene grasmat neergelegd en daar kunnen wij als trainer/leiders alleen maar van genieten.

Ook een prachtige sponsor hebben we inmiddels gevonden voor de meisjes van MB1

De naam zal ik nog even niet noemen maar al wel is bekend dat de beugel nog lang niet is verdwenen uit groenlo.

Voor Grol is het meisjesvoetbal voor de eerste 4 jaar zeker met dit spelersmateriaal verzekerd en gezien de  jonge talentvolle meisjes die nu nog spelen bij de jongens zit er nog zeker potentie in.