WVC F1 - Grol F1 verslag

18-11-2009

Hallo grolvrienden,

Zaterdag 14 november 10.15 WVC F1 – Grol F1. Na een zeer goede competitiestart hebben we de vorige week onze eerste verliespunten gehad tegen Trias (3-3).

Deze week stond WVC op het programma, een tegenstander die op hetzelfde niveau ingeschat moest worden als Trias. We zijn met onze acht jongens op tijd afgereisd naar Winterswijk. Daan kan nog steeds niet voetballen in verband met een gebroken arm. Gelukkig gaat het gips er snel af.

We begonnen de wedstrijd zeer goed en geconcentreerd. Achterin werden er zeer weinig kansen weggegeven. Onze aanval zette goed druk vooruit. Het eerste doelpunt viel uit een vloeiende combinatie over rechts , waarbij de spits ingespeeld werd. Deze kapte de bal naar de instormende Dylan en deze haalde verwoestend uit 1 – 0. WVC kwam daarna iets beter in de wedstrijd en uit een tegenaanval scoorden ze 1- 1.

Vlak voor rust ging Tjibbe nogmaals mee naar voren en hij werd in deze aanval onderuit gegleden. Hij kreeg hiervoor een penalty. De penalty werd echter op een haar na net langs de kruising geschoten. Hierna gingen we de rust in met 1-1. In de rust worden altijd de puntjes weer op de “i” gezet. En volgens de jongens zijn we de tweede helft altijd beter.

Echter vlak na rust krijgt WVC en vrije bal op ongeveer 15 m voor de goal. Deze werd met een verwoestend schot in de kruising geschoten 2-1. Na deze goal werd het een opener wedstrijd en zette Grol goed druk vooruit. Onze voorhoede, Dylan en Mick , kreeg veel kansen en scoorde nog vier maal. Achterin werd goed verdedigd door Jules, Tjibbe en Remco. Jesper was vandaag de spelverdeler en zorgde voor een goede aansluiting tussen de linies. Boris hield in de goal met nog enkele goede reddingen de voorsprong goed vast.

Zaterdag spelen we de absolute topper tegen Longa F1 om 10.30 uur in Groenlo. Dus wie denkt ,met Grol – Longa op zondag, een echte topper gezien te hebben heeft het mis. Deze topper gaat om het kampioenschap in de Hoofdklasse. De stand is op één doelpunt na volledig gelijk.

Komt allen.
Leiding Grol F1