S.V Grol genomineerd voor klimaatparelprijs

19-11-2009

Sportvereniging Grol is, nadat deze een aanvraag heeft ingediend genomineerd voor de klimaatparelwedstrijd van de provincie Gelderland. Aan de wedstrijd mogen leden van sportverenigingen, dorpsraden, buurtverenigingen of andere groepen zoals ouders op school meedoen.

Het thema van de klimaatparelwedstrijd is dit jaar dat er meer groen en water in steden en dorpen komt en er daardoor meer ruimte is voor dieren en plantsoorten. Een klimaatbestendige inrichting begint bij een eigen woning, tuin of directe omgeving. Meer groen door grasdaken op woningen of waterpartijen in de tuin. Of het planten van meer bomen bij speelplaatsen of bij de parkeerplaats van uw sportclub.

Sportvereniging Grol wil na de realisering van het kunstgrasproject in 2008 het sportpark Den Elshof voorzien van meer groen zoals hagen, perken en bomen.

Door vanaf vrijdag 20 tot en met zondag 22 november een stem uit te brengen op sportvereniging Grol maakt deze kans op één van de vier geldprijzen van € 10.000,-. Het bedrag moet dan wel gebruikt worden voor de uitvoering en deskundige ondersteuning van het plan. Het stemmen kan op www.klimaatparels.nl.