Twente bijna verrast door Barca in F-competitie

19-11-2009

Allereerst Barcelona tegen FC Twente. Op papier een redelijk makkelijke wedstrijd voor Twente. Ik zeg, op papier. De werkelijkheid was anders. Twente dat zo fraai aan kop staat had het moeilijk tegen een stug Barcelona, dat laatste staat. Het ging vanaf minuut 1 gelijk op. Barca hield zeer goed stand tegen de koploper. Het was uiteindelijk Twente dat won met 5-4.

Op het veld ernaast moest PSV het opnemen tegen Real Madrid. Ook hier ging het lang tegen elkaar op. In de rust was de stand nog gelijk. PSV verdedigde goed, maar had enorm veel pech in de afronding. Real bouwde daarom gaande weg de wedstrijd de stand uit naar 10-2 voor Real.

Op veld 1 ook 2 wedstrijden, namelijk De Graafschap tegen Juventus en Ajax tegen Liverpool. Te beginnen bij Ajax tegen Liverpool. Strijd alom. Het was niet te zien aan het spel dat Liverpool hoger op de ranglijst staat dan Ajax. Het spel golfde op en neer, maar werd uiteindelijk beslecht in het voordeel van Liverpool. 1-13.

De andere wedstrijd op veld 1 ging, zoals gezegd, tussen Juventus en de ‘superboeren’, De Graafschap. Dit was een wedstrijd van een zeer hoog niveau. De Graafschap zette alles op alles om de wedstrijd naar zich toe te trekken, maar telkens als leek dat de opzet slaagde, sloeg Juventus toe. Eindstand Juventus – Graafschap 7-2.

Al met al weer spannende wedstrijden, waarin blijkt dat de koploper het niet altijd makkelijk heeft.
Kom aanstaande woensdag de kanjers maar zelf eens bewonderen en overtuig uzelf dat dit de mooiste competitie op aarde is.