Bekerwedstrijd Grol E4 - SKVW E2

07-12-2009

Zaterdag 5 december 2009 om 10.30 uur was de aanvang van een mooie bekerwedstrijd tegen SKVW E2 uit Winterswijk. Vol vertrouwen begon Grol aan de wedstrijd aangezien ze vorige week met mooi verzorgd voetbal kampioen zijn geworden.

Grol begon goed aan de wedstrijd en de spelers wisten elkaar blindelings te vinden. Het was echter wachten op de eerste kans. Af en toe kwam SKVW er uit maar Grol maakte het spel. De verdedigers Giel en Martijn voetbalden goed achterin en bouwde rustig op. Na ongeveer een kwartier spelen kwam dan ook eindelijk het eerste verdiende doelpunt. De aanval begon aan de rechterflank en vanaf de zijkant wist Mika knap de verre hoek te bereiken 1-0. Na dit doelpunt kwam SKVW meer aan zijn spel toe en de maakte daarom ook gelijk 1-1. Grol probeerde op het middenveld met Kane, Mees en Ties aan de hand van goed combinatiespel weer de voorsprong te pakken en creëerde ook kansen. Spits Jim kreeg een mooie pass vanaf het middenveld en hij legde hem mooi af en zette zo 2 spelers alleen voor de keeper maar de bal leek er niet in te willen. Maar er kwamen ook kansen voor SKVW maar keeper Ruben verrichte een paar knappe reddingen. Na een snelle tegenaanval kwam de tweede tegentreffer 1-2. Zo gingen beide partijen rusten.

Na even iets te drinken gingen ze naar het veld voor de 2e helft. De eerste minuten ging het gelijk op maar de goal viel aan de kant van SKVW 1-3. Grol toonde veerkracht en ging heel goed voetballen. Ook het publiek ging er achter staan en de spanning was groot. Grol kwam terug in de wedstrijd en hoe. Toch liet het doelpunt lang op ons wachten maar Martijn maakte de aansluitingstreffer met een knap doelpunt van afstand. Er waren nog maar een paar minuten over. Onze spits Daan zorgde voor veel dreiging en de verdedigers hadden hier last mee. In de allerlaatste minuut van de wedstrijd probeerde Mees het met een geplaatst schot laag in de hoek en hij viel binnen. Grol bracht de fans in vervoering en het was groot feest. Maar er was nog geen beslissing want het was 3-3.

Dus het kwam aan op penalty’s. De spelers van beide elftallen waren in spanning, omdat hun ook wisten dat de penalty’s een grote loterij zijn. Toen de penalty’s genomen waren constateerde scheidsrechter Jos dat het gelijk stond, dus kregen we de mis-raak situatie. De tegenstander mocht de eerste penalty nemen en die bal vloog erin, nu moesten wij raken om door te gaan. De penalty werd genomen en vloog naar de rechter kruising, maar een onwaarschijnlijke redding van de keeper zorgde ervoor dat we de penalty’s verloren. De teleurstelling na de hand was groot maar het is een goede les voor de volgende keer.