Zinderende finale F-competitie

17-12-2009

De laatste wedstrijden zijn gespeeld. De eindstand is bekend.
Ik begin bij de strijd om plaats 7 en 8. Deze ging tussen Ajax en de Graafschap. De spelers wilden allemaal, koste wat het kost, geen laatste worden. Het was dan ook een duel op het scherpst van de snede. De teams waren even sterk, maar Ajax verloor toch de wedstrijd met 5-4.

Dan nog zo`n spannende wedstrijd. Tussen Barcelona en PSV, om plaats 5 en 6. Ook hier was er volop spanning. Het leverde prachtige acties op. Ook hier ging het gelijk op. Toch was PSV uiteindelijk de winnaar. Zij wonnen met 4-3 van Barca.

Het duel om het brons ging tussen Real Madrid en Juventus. Een Europese topper. De beide coachen hoefden de spelers niet te motiveren. Ze vlogen er van de aftrap vol in. Toch was Juventus een maatje te groot voor de Spanjaarden. Het werd 16-5.

Rest mij alleen nog de finale partij. Een wedstrijd zoals we hem wensen. Wat een strijd, wat een actie en wat een spanning. Eerst was het Liverpool dat Twente helemaal insloot en het was dan ook geen wonder dat het snel 2-0 werd. Hierna werd Twente sterker en trok het de stand al gauw recht. Vervolgens kwam Twente voor en kwam Liverpool er niet meer aan. De uitslag was: 6-3 voor Twente.

Komen we bij de prijsuitreiking.
De coach van het toernooi: Bart Ueffing.(PSV)
Keeper van het toernooi: Sem Huisman.(PSV)
Verdediger van het toernooi: Flip Wolters. (De Graafschap)
Middenvelder van het toernooi: Mik Wijnen. (Ajax)
Aanvaller van het toernooi: Tim Zijdel. (Barcelona)

(Flip Wolters ontvangt de trofee voor beste verdediger)

Uitslagen van de finales.
Twente- Liverpool 6-3, Real Madrid- Juventus 5-16, PSV- Barcelona 4-3 en Graafschap- Ajax 5-4.

Eindstand van de Albert Heijn Wallerbos F- competitie najaar 2009- 2010.
1. F.C. Twente
2. Liverpool
3. Juventus
4. Real Madrid
5. PSV
6. Barcelona
7. De Graafschap
8. Ajax

Wil ik via deze weg de volgende mensen nog bedanken.
Bas Wallerbos (sponsor), Ron Doornink (toernooidirecteur), alle leiders en Lidy Hartman (wasdame).