Albert Heijn Wallerbosch F- competitie weer gestart.

08-10-2010

Afgelopen woensdag was het weer zover. De grootste talenten van Groenlo kwamen weer in actie in de mooiste competitie ter wereld, de Albert Heijn Wallerbosch F- competitie.

Al ver voor zessen was het al een drukte van belang op sportpark Den Elshof. De spelers en leiders stonden te trappelen van ongeduld. Het was voor hen dan ook een hele opluchting dat om klokslag 18.00 uur het begin signaal klonk. Er waren weer een boel interessante wedstrijden.

Om te beginnen, Barcelona tegen Juventus. Er was voor aanvang van de wedstrijd nogal wat consternatie i.v.m. een niet goed begrepen transfer van 1 van de spelers. Het probleem werd net zo snel opgelost dan dat ontstaan was. De wedstrijd begon en was vanaf het begin spannend. Goed en mooi voetbal werd er op de mat gelegd. De ploegen waren aan elkaar gewaagd, maar er kwam uiteindelijk toch een winnaar. Juventus won met 4-1.

Op veld B de strijd tussen twee grootmachten, Liverpool tegen Real Madrid. Ook hier was er volop spanning. De trainers waren op van de zenuwen, maar konden volledig op hun selectie rekenen. Vooral de keeper van Liverpool had een hoofdrol. De ene na de andere topredding bracht de handen van de toeschouwers op elkaar. Toch kon hij niet voorkomen dat Real met 8-4 won van Liverpool.

Dan op veld C een Nederlandse topper, Ajax- PSV. Hier ging de strijd lang gelijk op. Het spel golfde heen en weer. De scheidsrechtster, die overigens goed floot, kon het spel nauwelijks bijhouden en zag derhalve een zuiver strafschop over het hoofd. Uiteindelijk kwam er toch een winnaar. De ajaxieden wonnen met 13-4 van de ploeg uit de voetbalhoofdstad, PSV.

Tot slot de strijd uit het oosten. De Graafschap tegen FC Twente. De achterhoekers  begonnen zeer sterk aan de wedstrijd. Het bracht de trainer van Twente even van zijn stuk. Maar door enkele tactische omzettingen in de opstelling begon Twente ook beter te voetballen. Het werd een echte wedstrijd met toch een winnaar. Twente- Graafschap 7-2.

Al met al weer een boel spanning met een hoog niveau en een vleugje humor.
Aanstaande woensdag is de tweede wedstrijd van deze ontzettend leuke competitie. Ik hoop u dan ook weer te ontmoeten.