Gehavend Grol boekt kostbare uitzege

Scheidsrechter: de heer: B. Megchelenbrink uit Brummen
Eindstand: 0-2
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 73e min. 0-1, Tom Kaak, 82e min. 0-2, Mark Peters.
Gele kaarten: Bjorn Koldeweij en Mark Peters, beide s.v.Grol, Dave Ankersmit, Cas Kemperman, Robbin Giezen, Ritchy Kleinnibbelink, allen Varsseveld.
Rode kaarten: Dave Ankersmit en Ritchy Kleinnibbelink, beide Varsseveld.

Bijzonderheden:    Sander Nijhoff en Tim Hubers, geschorst,
Tom Meulenbeek, Wouter Pillen, Robin Schuurmans, geblesseerd.
Grol trad aan in de kousen van Varseveld en de wedstrijdbal was door het Groenlose City-Lido aangeboden.

Met het oog op de ranglijst gericht, is het voor het vlaggenschip van de s.v. Grol zaak om aan te kunnen blijven pikken aan het resultaat van afgelopen week in Groesbeek. Met nog een zevental wedstrijden voor de boeg komt de ploeg geleidelijk aan in de fase waarin deze competitie beslist gaat worden. Men treft nog een aantal tegenstanders van formaat, maar de allergrootste tegenstanders op dit ogenblik lijken een goed gevulde ziekenboeg en het grossieren van gele kaarten. Juist in de slotfase van de competitie kan dit weleens fnuikend worden en kunnen deze items een doorslaggevende factor worden.

Ook in het uitduel tegen Varsseveld moest Trainer Bokma daarom alle creativiteit aan de dag leggen om nog een enigszins respectabel elftal binnen de lijnen te kunnen brengen tegen een tegenstander die weinig met deze perikelen van heeft. Wel een tegenstander die na een zware 0-6 nederlaag thuis tegen Orion iets recht te zetten heeft.

Grol trachtte in deze derby gelijk druk te zetten, maar toch kwam het eerste plaagstootje van de gastheren door Job Wissink. In de 13e min. ging Michel Kamphuis op een assist van Bram Rhebergen op keeper Besselink af, maar deze klasse keeper liet hierbij zien dat hij zeker tot de beste sluitposten in deze 2e klasse I gerekend mag worden. Een paar minuten later had een communicatiestoornis tussen Christian Pillen en Dennis Dibbets verkeerd af kunnen lopen, maar de laatste wist de bal nog net over te tikken.

De gastheren probeerden hun bakens te verzetten door diverse afstandschoten van o.a. Bjorn Heezen en Dave Ankersmit. Deze acties brachten Grol echter niet in verlegenheid. Dat had wel plaats kunnen vinden in de 37e min. toen scheidsrechter een overduidelijke buitenspelsituatie wegwimpelde. Cas Kemperman wist echter van dit buitenkansje geen gebruik te maken, ondanks dat een medespeler hulp bood, door de bal via de handen van Dennis Dibbets over te schieten.
Vlak voor het rustsignaal stompte keeper Martijn Besselink nog een vrije trap van Christian Pillen uit de bovenhoek.

Na rust nam Grol weer het initiatief, maar ook nu weer kwam het eerste gevaar van de thuisclub via een omhaal van Robbin Giezen. Dennis stond ook nu weer succes in de weg. Het spel van de gastheren werd onderwijl steeds fysieker en met o.a. een sterk spelende Christian Pillen die het diverse keren moest ontgelden.

Voor rust had de jonge arbiter al kwistig met kaarten gestrooid voor de gastheren, maar dit mocht kennelijk geen positieve uitwerking hebben. In het midden van de tweede helft had Grol dikwijls moeite om de bal in de ploeg te houden, mede veroorzaakt door het fysieke spel van de Varssevelders. Hoewel de wedstrijd lange tijd op een draw leek uit te draaien, was het toch Grol dat via Tom Kaak aan de leiding kwam. Een prima geplaatste hoge vrije trap van Christian Pillen werd door hem in de 73e min. uitstekend in de uiterste bovenhoek gekopt, 0-1.

Het sein voor de gastheren om nog meer power in hun acties te leggen. Grol hield echter stand, waarbij een compliment aan een uitstekend presterende laatste linie zeker op zijn plaats is. Overigens verdiend de gehele hardwerkende ploeg een compliment door niet mee te gaan in de frustraties zoals hun opponent dat wel deed en beheerst te blijven spelen. Nadat eerst Mark Peters in de 82e min. een rechtstreekse verre uittrap van Dennis Dibbets onder keeper Besselink door wist te spelen en daarmee de 0-2 aantekende, verloren in volgende minuten helaas een aantal spelers van de gastheren hun evenwicht. Met reeds een prent op zak mochten Dave Ankersmit en Ritchy Kleinnibbelink van Varsseveld in een tijdsbestek van twee minuten, een paar minuten voor het einde van de officiële speeltijd, het veld verlaten.

Grol bewees zichzelf een goede dienst met deze overwinning en tankte hiermee vertrouwen voor de resterende wedstrijden.

a.s. Zondag wacht Grol de ontmoeting met Leones uit Beneden- Leeuwen op sportpark Den Elshof in Groenlo.