Jeugdig Grol in eerste helft afgetroefd.

02-04-2012

DVV 1 - Grol 1 4-1

Speelronde: 22
Scheidsrechter: de heer: H. Hulsmeijers uit Oldenzaal
Eindstand: 4-1
Ruststand: 3-0
Scoreverloop: 17e min. 1-0, Wesley Mortier, 21e min. 2-0, Wesley Mortier, 35ste min. 3-0, Michel Ensing, 56e min. 4-0, Ian Hengeveld, 84e min. 4-1, Mark Peters.
Gele kaarten: Yelmer Goedhart, DVV en Ramon Landerwers, s.v. Grol.

Wanneer je voor aanvang van de wedstrijd geconfronteerd wordt met de opstelling van het vlaggenschip van de s.v. Grol, dan denk je in eerste instantie aan een flauwe 1 April grap. Echter bij het betreden van de beide teams op de grasmat van sportcomplex Horsterpark blijkt het gegeven de schijn niet te bedriegen en evenmin op een misverstand te berusten. Een ellenlange waslijst van absente spelers, waarop een zevental geblesseerde basisspelers vermeld stonden, noopten trainer Bokma om een zeer jeugdig elftal de ontmoeting aan te gaan tegen DVV. Desalniettemin waren de eerste, weliswaar kleine mogelijkheden voor Grol.

Al in de 4e min. bediende Mark Peters zijn 16 jarige broer Tim. Deze had echter te veel tijd nodig om in uitstekende positie dit buitenkansje te verzilveren. In de eerste tien minuten had het er alle schijn van dat Grol zich geenszins de kaas van het brood wilde laten eten. Dit veranderde echter snel nadat de thuisploeg het heft in handen had genomen. Na eerst nog een paar plaagstoten van o.a. Joey Joosen van DVV overleefd te hebben, was het Wesley Mortier die in een tijdsbestek van enkele minuten alle eventuele aanwezige aspiraties bij Grol de grond in boorde.

In de 17e min. maakte hij gretig gebruik van een desorganisatie in de verdediging van Grol door met een fraaie kopbal te scoren, 1-0. Vier minuten later trof hij met zijn hoofd wederom doel, 2-0.

In de 25e min. toonde deze spits dat hij goed in de wedstrijd zat en had een gave hattrick kunnen scoren, ware het niet dat zijn schot rakelings over de deklat verdween.

Eigenlijk was de wedstrijd al gespeeld, Grol beperkte zich hoofdzakelijk tot verdedigen en zag in het verloop van de eerste helft geen kans om zelf een gevaarlijke kans te creëren. Zonder dat de gastheren overigens zelf grootst speelden, zagen ze wel kans om vanuit een geruststellende voorsprong de bal rond te laten gaan.

Via vlot kaatswerk op het middenveld benutten ze in de 35e min. de gelegenheid om de score verder uit te bouwen door Michel Ensing, die met een lage schuiver Dennis Dibbets kansloos liet, 3-0. Een debacle dreigde zich voor de jonge en niet ingespeelde Grolploeg af te tekenen. Maar de rust werd zonder verdere kleerscheuren gehaald.

Na de hervatting nam de thuisclub weer het initiatief maar stuitte bij haar poging om de jacht op nog meer doelpunten op de Grol goalie. Dennis Dibbets wist een inzet van de gretige Wesley Mortier van DVV met zijn achterwerk te keren en daarmee de 4-0 te voorkomen. Bij een uitstekende vrije trap van Ian Hengeveld zou hij overigens geen verweer gehad kunnen hebben, maar tot zijn opluchting verdween de bal net naast het doel.

Niettemin bleek het uitstel van executie omdat in de 56e min. dezelfde speler wel zijn gram haalde door uit een snel uitgevoerde counter de bal onder keeper Dibbets door in het doel te laten verdwijnen, 4-0. Grol gaf zich nog niet gewonnen, al leek de situatie uitzichtloos.

Kort na de vierde treffer van de gastheren had Tim Hubers, die in de tweede helft voorin was geposteerd om daar meer stootkracht te genereren, weinig geluk bij zijn afwerking om een tegendoelpunt te scoren. Dit overkwam Mart Zieverink ook een fractie later bij zijn inzet die te zacht was om succesvol te zijn.

Met nog ruim tien minuten op de klok, kwam Tim Hubers een teenlengte tekort om een voorzet van Mark Peters met succes af te ronden. Tussen de bedrijven door hadden de gastheren overigens middels Michel Ensing en Ian Hengeveld de mogelijkheden om een ruimere score op het inmiddels haperende scorebord te zetten. Zo was ook de afronding uit een snelle counter aan Kelvin Lenselink niet besteed. Zijn schot scheerde tot ieders verbazing rakelings over. Toch kreeg Grol nog enigszins loon naar werken. Op basis van een beter gespeelde tweede wedstrijdhelft was de eretreffer van Mark Peters, zes minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd, dan ook zeker verdiend te noemen.

Op Tweede Paasdag heeft Grol in Silvolde thuis op Sportpark Den Elshof een geduchte tegenstander dat nog altijd voor een van de seizoenprijzen in aanmerking kan komen.

Stand na zondag 1 apr. J.l.:
1   FC Presikhaaf   20   wedstr.   49   pnt.   (62-23)
2   Leones   21   wedstr.   42   pnt.   (51-27)
3   Silvolde   20   wedstr.   36   pnt.   (54-35)
4   Varsseveld   20   wedstr.   35   pnt.   (21-24)
5   SC Bemmel   20   wedstr.   34   pnt.   (47-34)
6   DVV   21   wedstr.   32   pnt.   (44-46)
7   DCS   20   wedstr.   30   pnt.   (42-33)
8   Grol     21   wedstr. 27   pnt.   (36-48)
9   Orion   21   wedstr.   23   pnt.   (46-62)
10   Concordia Wehl   20   wedstr.   22   pnt.   (33-38)
11   DIO'30   20   wedstr.   19   pnt.   (29-43)